johannaryding

Alla inlägg under april 2012

Av Johanna Ryding - 28 april 2012 13:46

Lördag och fin fint väder idag! Det gillas.

 

Elvin ligger i soffan och vilar jag sitter här och skriver och kollar lite på datorn!

Jens passade på att köra in motorcykeln i dag i de fina vädret. Jag och Elvin busar på här hemma.

Men vi får snart fin besök från Hallsta smörgåstårta står på menyn som jag fixade till i förmiddags=)!

 

Skulle igentligen åkt till min bror idag då han fyller år, men i torsdags så kom de en och köpte bilen!

Ringde och kom och hämtade den snabba ryck blev de och vi blev äntligen av med bilen!  Men nu återstår de bara att hitta en annan så fort som möjligt, men vi ska inte göra om samma misstag som vi gjorde med den andra bilen!

 

Igår skulle jag ha jobbat i tärnsjö och ingen bil! tur att man har super snäll vän som skulle ställa upp

och gå upp för att skjusa mig=)

Men nu så var jag dåligt hela natten till fredagen mådde illa hur jag än låg så blev inte många timmars sömn så var bara att sjuksriva sig!

 

Nej nu ska jag fortsätta titta på tv och ta de lugnt medans Elvin ligger och snarkar bredvid mig i soffan!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 april 2012 13:49

Ja, snart helg igen och det betyder kalas igen! Brorsorna fyller år så ska på kalas hos ena bror.

Den andra gör inte mera än jobbar så han är inte hemma på lördag.

Men vi får träffa honom på måndag istället då det kommer lite människor hit för att käka

tända lite brasa och kanske så blir det en sväng till Sala på kvällen!

Man kan ju hoppas på att det blir bra väder de här året tror att de är två år i rad nu som det har regnat varje

sista april!

 

Vad har hänt den här veckan då?! Ja förra helgen var vi på kalas hos elvin farbror, resten av veckan

så har de inte hänt så speciellt mycket bara varit hemma och tagit det lugnt, igår när de var super väder tog jag och Elvin vagnen till byn och handlade lite som fattades till maten. Sen blev det lite glass på torget innan hem gång!

Kom även äntligen iväg för att dansa igår, var väl ett år sedan som man dansade sist känns de som iaf!  Hur kul som helst var de att dansa när man inte mådde illa som man gjorde lite titt som tätt, den här graviditeten är då inte som den första, då dansade man och rörde på sig hela tiden, dansade ju ända fram till förlossningen!

 

I morgon blir det jobb uppe i tärnsjö sen blir de helg!!

 

Idag har jag absolut inte gjort något vettigt alls, jo tvättat två maskiner och tänt i pannan resten har jag vara slappat och tagit hand om mig själv!

Nu hör man att min man kommer hem också mullrar bra när han kommer!

Alla på dagis hör när det är daxs för Elvin att bli hämtad på dagis=)

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 20 april 2012 13:30

Fredag idag och de betyder väl fredags mys?! Har jag iaf hört på alla reklamer!

Men sen om de blir så i alla hus de är ju frågan!

 

Nej men vi har iaf fått fin fint väder idag, eller inte. Kan ju säga att de var tur att jag och Elvin

åkte in till sala och handlade lite mat på förmiddagen istället för på eftermiddagen!

Nu är de VÌTT ute och de var de inte när vi åkte!

 

Har varit och hämtat en liggdel till vagnen här om dagen super fin ser ut som ny, skulle göra ett försk att

montera dit den idag eller ja bara montera för att se, men lyckades inte så jätte bra. Måste ju få bort

den där sitt delen innan man kan få dit liggdelen och de va inte så lätt märkte jag!

Så gav genast upp med de projektet får ta de någon annan dag!

Är ju inte så brottom att få dit den heller är ju ett par månader kvar tills den lille kommer!

 

Igår fick jag jobba några timmera ända dagen den här veckan! Imorgon blir de till att åka

och kolla in barnloppiset som ska vara här i Heby man kanske hittar något fint till den nya!

Skulle behöva ha lite bebis kläder!

 

Just de är ju let´s dance ikväll, men den här veckan får jag nog ta och titta själv, förra veckan gjorde jag sällskap med Elin<3, Kanske inte var de bästa då hon har legat magsjuk hela veckan och jag blev "magsjuk" i söndags, fast jag tror att bukspotskörteln spökar och lite gravid illa mående från min sida!

 

Jaha ja, jag har ju sytt ett påslakan sätt till bebisen också! Blev väldigt bra, fuskade lite hade Elvins påslakan sätt som mormor karin har sytt, hade jag som mönster=) Så de var inte så svårt att sy då, och passade de gjorde de också!

 

Nähä man kanske ska ta och hitta på någonting, kanske är dax att gå upp och väcka bus ungen för nu har han sovit ett bra tag tror jag, men vet ju inte när han somnade men man vet när man la honom :P Han brukar bli lite så grinig när man väcker honom! Som sin mor alltså!

 

Nähä vi ses väl någon annan dag!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 16 april 2012 20:03

Nästan en vecka sedan man skrev några rader här sist, händer väl inte så mycket här längre

så finns inte mycket att skriva om!

 

Men kan ju säga att i torsdags så insjuknade lille Elvin kräktes två gånger sedan vart de över!

Skönt med kortvarit, men i natt var de min tur.. Så idag har jag bara vilat skönt är de när jens

är hemma vissa vardagar så man kan vila när man mår dåligt. Ännu bättre är de när de dagarna

infaller samtidigt!

 

Har börjat vattna min vindtruvs planta för att se om de kommer någonting till sommare!

10L om dagen. Elvins och våran kiwi planta har vi börjat föda också! Vilket de tydligen behöver då

båda plantorna har börjat knoppa! Ja vi har två plantor en tjej och en kille då de ska vara så.

Så att det kan bli lite små kiwisar.

 

För övrigt den här veckan så händer de inte mycke inge jobb står på schemat bara vara hemma och ta de

lugnt vilket behövs, i morgon blir de dagis för lill killen och jag ska nog vila lite till troligtvis kan jag väl inte de och är uppe och stuttsar ändå!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 11 april 2012 08:36

Ja nu är påsken över, mor och far har varit här hela påsken väldigt skönt,

så vi har fått mycket gjort och dagarna har gått väldigt fort!

Elvin har åkt "traktor" och åter "traktor" runt runt runt och han har givetvis tyckt att det var jätte roligt!

Har även fått besök av kusiner och fastrar påsken till ära!

 

Vad har hänt mera då?! Ja ni, igår så tog jag en liten tur med grannen till Storastaden medans

grabbarna våra var på dagis!! premiär tur in på dollarstors, fanns mycket att titta på men de var väldigt tomt på hyllorna. En sväng in till ikea blev det också shoppade lite tyg som jag ska sy ett påslakan sätt

till vaggan så den nya bebisen får ett eget litet påslakan sätt precis som Elvin fick!

Hittade även lite kläder också!

 

Idag blir det besök hos barnmorskan, sen vet jag inte om jag kanske ska ta och baka lite bullar i de här tråkiga vädret!

 

Ja så får de nog bli nu så ska vi gå och väcka jens och kolla om han vill äta lite frukost med oss=)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 3 april 2012 13:23

Ja vad har hänt sen sist jag skrev igentligen?!

Ja igentligen så har det inte hänt speciellt mycket, de dagar jag inte har jobbat så har

jag bara tagit de lugnt hemma eller städat och grejat!

 

Idag har jag varit i de andra huset och dammsugit och torkat golven så att de ska se lite hyfsat ut iaf

om det skulle vara någon som skulle var sugen på att titta! Man vet ju aldrig!

Sen har jag kollat på de Big Brother avsnitten som jag missat, dammsugit här hemma också! Så nu är min

rygg lite trött kan man säga!

Vart ut i de fina vädret också tagit lite kort på huset och allt vad vi har här runt om kring på tomten så tänkte jag skulle bjuda på lite bilder!

Bilder inne kommer nog aldrig komma ut på bloggen för orkar nog inte ta kort på alllt och städa och greja för de!

 

Den här veckan så ska jag jobba onsdag och torsdag på Coop och i igår jobbade jag några timmar i tärnsjö.

Så lite timmar får man ju in och de är ju bra eftersom att A-kassan ska vara så jädra seg av sig!

 

Igår var vi på ultraljud på kvällen, fick se lille bebisen i 3D, de har tydligen de i uppsala om de bara vill,

var där för att de skulle kolla moderkakan och blod tillförsel och grejs och allting såg bara bra ut!

Så nu är de bara att vänta och vänta som gäller innan bebisen tittar ut =) Ska bli väldigt mysigt med en liten igen faktist och Elvin verkar tycka de är lite intressant iaf!

 

Jaha ja lite bilder då.

  

Vårat lilla hus, detta är ingången på huset med våran lilla "platta" och en väldigt liten altan om man jämför med den vi hade innan!

 

 

"baksidan" på huset eller vad man ska kalla de, här kan man också gå in men då kommer man in i källaren

Kan säga att det är lite som ett suteräng hus.. Och de lilla gula huset som man kan skymta är då våran bastu och bar avdelning.

 

    

Lilla Garaget och Lilla bilen där Jens och Elvin gärna spenderar mycket av sin tid! Jag har faktist också varit in i garaget, med min bil då!! Igår körde jag in och kollade luften i mina däck! Och ja jag gjorde de själv öppnade porten och allt, jag kan faktist jag med!

 

  

Och här ser man en liten bättre bild på våran bastu och bar avdelning!Och till höger skymtar man då lite utav den fina trappen som vi har upp till huset!

 

    

Och till sist har vi då mitt växthus eller Elvins lekstuga ja han älskar att vara där inne och vända på jorden eller bara lägga den på min fina gång i mitten! Och sen ser man en del av våran fria utsikt!

Kan tillägga att det vara väldigt vitt här på backen i morse men nu är de som bort blåst!


Hoppas ni tyckte om att titta och få se hur vi har de nu för tiden!


Hejsvejs

//Johanna 

Ovido - Quiz & Flashcards