johannaryding

Alla inlägg under april 2014

Av Johanna Ryding - 28 april 2014 21:22

Ja jag vill faktist få till de här med min träning. Vill ut och springa och träna varje dag! Även fast jag är helt slut som människa när jag kommer hem från jobbet eller på kvällen efter en lång dag så har jag suget efter att ut och springa. Eller åka till gymmet och träna eller ja vilken träning som helst.
Men varannan vecka kommer jag ingenstans är låst hemma. Å ja de visste jag väl om för typ fyra år sedan när första barnet kom.
Men de känns så tråkigt när man väl har kommit igång med träningen!
Visst jag sätter på en tränings dvd ibland när jag inte kommer någonstans. Men de är inte lika motiverande. Är ju hemma då. Så mycke lättare att gå ut och springa för då är man inte hemma. Man kan inte nej men nu måste jag göra de å de å de. Utan är man ute så är man.
Ska försöka ta en runda här i närheten får nog bli några varv för att de ska göra något. Men då kanske jag kommer ut iaf fast barnen ligger å sover. Ja får hoppas de händer.

Blev jobb för min del i morgon och på onsda så blev lite om planering. Men de går bra de med :-)

Nej nu ska jag kolla lite mera på mig själv :-)

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 27 april 2014 19:42

Ja tack de vill jag gärna mer än gärna!
Jens jobbar dock. Va mycke att göra nästa vecka så då va han tvungen att jobba denna söndag. Känns som om att de borde vara nästa söndag han då skulle behöva jobba!

Inte har jag fått i mig någon mat idag heller! Började jobba 11:30 och slutade 15:30. Alltså måste jag åka typ kvart över tio och har ätit frukost vid nio. Hinner jag äta lunch då?! Nej de gör jag ju inte. Slutar halv fyra hemma halv fem fem. Ska min familj äta då?! Nej för dom har redan ätit. Säng dax klockan sex halv sju. Hinner man då äta innan de är läggdags?! Nej inte ja iaf. Vill äta i lugn och ro men så blir ju inte fallet med trötta gnälliga barn.
Så nu börjar magen kurra! Men vad ska man äta då?!
Ja de kan man ju fråga sig. Kan väl alltid äta något onyttigt. För något bra att äta finns inte hemma!
Ja nu blev jag lite bitter!
Kommer iaf sluta att man sitter med en popcorn skål i knät!

Ställde mig på vågen i morse också! Ja de skulle jag inte gjort. Blev pizza igår när barnen lagt sig. Så blev en besvikelse på vågen och jag skyller på pizzan. Därför skulle jag behöv ut och springa. Men de kan man ju inte göra på tom mage direkt. Nej big big no no!

Nej lägga stora killen så jag kanske kan fixa något åt mig!

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 22 april 2014 11:17

God dagens!
Fint väder idag så härligt! Dock så är vi inne och tittar på tv. Då Elvin har fått hosta lika så Moa. Men de vill inget annat än att gå ut! Men nej idag är vi inne så hoppas vi de är bättre i morgon för då är de dagis som gäller och troligtvis personal möte för mig!
Blev inge personal möte men jobb istället :-)

Helgen har varit full rulle. Jobbat och umgås med vänner. Samtidigt som jag blivit faster gånger två. Dock lite väl tidigt men allting har gått bra och alla mår bara bra :-) Så de är så härligt så.

Har planterat ut mina tomat plantor och gurk plantor så nu vill jag att värmen håller i sig så att de växer så dd knackar:-)

Nej nu ska jag kolla upp lite saker.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 14 april 2014 22:16

Ja nu tänkte jag faktist sova lite. Dragit på mig lite förkylning så alvedon och nässpray fick de bli som natt fösare!
Varför ska man dra på sig förkylning när man har kommit igång så bra med att springa?! Jaja är väl bara vänta ut de här och hoppas att de går fort.
Orsaken kanske kan vara att man träffat mycke folk på nya jobbet! Många olika bakterier som cirkulerar.

Trivs iaf väldigt bra på jobbet fick hoppa in och jobba extra redan i söndags vilket var jätte kul. Om man ska bortse från min förkylning som gjorde att jag var helt matt när ja kom hem.

Liten nackdel med att vara arbetslös stämpla och få jobb är med alla dessa papper och en massa oklarheter som finns när de gäller a kassan!
Så de ska jag roa mig med nu två dagar när barnen är på dagis. Tjoho så roligt. Men roligt att få jobb. Så ja vill man ha de som man vill så får man väl lida lite!

Nej nu ska jag ta och sova och hoppas att jag piggnar på mig lite!

Hejsvejs
/ / Johannna

Av Johanna Ryding - 7 april 2014 10:30

Jaha ja, måndag ny vecka och nya möjligheter!

Sitter just nu och väntar på att första dagen på nya jobbet ska börja :-) Lite nervös är man nog allt.

Helgen har bestått av att jobba å jobba. Hann med lite träning och shopping där i mellan.
Blev en runda i rocklunda spåret 2,5km två minuter snabbare än första gången kag sprang. I helgen va de fjärde gången som jag tog mig runt springandes. För att de gick så "fort" va väl för att man hade sällskap och fick lite drag hjälp. Sällskap är som drag hjälp. Vem vill sluta springa när den andra inte gör de?!
Sen testade jag lite på ute gymmet. En kul och påhittig ide. Så nu har jag lagt fram förslag på att jens kan bygga de hemma :-D Får väl se om de blir av haha.

Ett skit väder vaknade vi till i morse också. Men kanske va därför man sov så gott. Tyckte att jag inte skulle behöva ställa någon klockanför barnen borde ju vakna innan åtta iaf. Men nej ja ställde klockan och de va väl tur för jag fick väcka båda barnen tio över åtta haha. Ja man sover nog skönast när de regnar :-)

Nähä gå och kissa och greja innan dagen drar igång!

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 1 april 2014 19:48

Japp idag är jag då en glad liten tjej!
Fick ett härligt samtal idag.
På måndag ska jag åka och kolla ut arbetskläder, gå dubbelt för att lära mig dd nya!
Så glader. Så ikväll firar jag med mig själv med popcorn och cola!

Har för övrigt jobbat nu i två veckor snart tre. På ett litet vikariat på städ. Dock bara halv tid men några slantar ger de ju och sen får man pyssla med något:-) Dock blir de byte nästa vecka :-D

Nej nu ska jag kolla på tv. Halv åtta hos mig sen ryttar eliten :-D

Hejsvejs
//Johanna


Ovido - Quiz & Flashcards