johannaryding

Alla inlägg under december 2010

Av Johanna Ryding - 30 december 2010 20:16

.. är detta året 2010..

Vad har man gjort för märkvärdigt detta år då! Ja de kom ju faktist en liten Elvin den 2 Mars 05:15... Det vart ett dop för Johan Elvin Hugo Ryding den 19 Juni då de också blev BRÖLLOP, Så att nu även Jens heter Ryding i efternamn!

Vad för stort kan mera ha hänt 2010 då.. ja ni kanske inte så mycket men en sak var iaf stort för mig de var när jag min mamma och min mormor åkte till Ullared för första gången=)!

Något mera speciellt stort har nog inte hänt inte vad jag kan komma på idag iaf=)!

Finns nog mycket mycket mera, Jo nu kom jag på vi har ju faktist blivit fem generationer!! De är ju stort om något!

Ja de var en liten kortfattning om 2010, nu så blickar vi framåt till 2011!

 

Idag för övrigt så har jag jag jobbat, mycket folk och lite smått och gott att göra.. kanske inte så mycket att göra men mycket springande fram och tillbaka till kassan så dagen har gått fort fram iaf!

Hoppas Hoppas den går lika fort i morgon då jag jobbar till stängning så är inte hemma förän halv sju. Så min Man och min Son ska fixa lite fest måltid!

 

När jag kom hem från jobbet idag var maten klar idag med men köket såg ut som ja jag vet inte vad.. Elvin hade hittat skåpet där pappers påsarna var så de låg pappers påsar i hela köket!

Jaja bara han är sysselsatt=)

   Elvin har idag inte fått sova något på eftermiddagen eftersom att igår när han skulle sova så var vi tvungna att gå in och lägga honom ner en fyra fem gånger för han har lärt sig att ställa sig upp mot spjälorna!! Så då tänkte vi att han kanske inte var så trött ändå!

Så idag fick han inte sova något på eftermiddagen men han var inte mera grinig för de!

Men ikväll behövde vi bara gå in och lägga honom ner två gånger!!

Så nu sover han som en stock=) Hans mamma med fast fram för tvn och datorn tror jag!

 Sitter nämligen och bloggar samtidigt som jag har eldsjälsgalan på!

Jens sitter och spelar så jag ska nog gå och lägga mig snart, är väldigt trött, jobbigt att börja jobba sju tre dagar i rad.. Då säger ni vadå jobbigt att gå upp tills dess, nej de kanske inte skulle vara så jobbigt om man hade ett  kontors jobb.... Men i detta jobb så lassar man faktist av två tre pallar med grönsaker många tynga lyft från 7-16.. så de är lite krävande!

Ja de får avsluta mitt inlägg..

 

Hejsvejs

//Johanna

 

Av Johanna Ryding - 28 december 2010 20:17

... Jaha de var tydligen JÄTTE intressant när jag skrev i rubriken att jag hade bilder, statistiken höjdes med 14 läsare!!

Är det bara intressant när de finns bilder?!

Jaja får se om de blir någe mera bilder eller ej.. fick ju upp statistiken men de räcker ju med att skriva i rubriken att de är bilder med!

 

Idag har jag iaf jobbat, när jag kom hem var elvin och jens redo att åka till västerås, så vi tog en tripp till Nisses blev en matta till elvins rum, hämtade mor på jobbet.

Sedan blev de expert ville ju ha ny el tandborste men icke den var slut...

Tummen ner för mellandags rea, allt man vill ha är slut slut slut!

 

Sedan åkte vi hem till bjurhovda lämnade av jens och elvin för elvin behövde käka, sedan blev de coop och handla lite käk, då vi kom på att de kommer bli mat väldigt sent om vi skulle åka hem!

Så jag och far hjälptes åt och gjorde pannbiff och potatis med grädd sås=)

Mumsigt!

 

Nej nu ska jag kolla klart på Tina sedan blir de nog sängen om de inte blir NCIS innan ska ju upp och jobba i morgon bitti!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 27 december 2010 19:28

   Måndag idag ingen dans i dag heller, faster Tina med familj har varit på besök på  lite fika och lite bus med elvin!

 

Mera än så har inte hänt idag så för ovanlighetens skull så tänkte jag ladda upp lite bilder på er endast massor på mig=) Hihi kul va.. Nej tror inte ni vill se kort på mig utan på Elvin,, så jaja varsågoda!

 

  

Elvin öppnar sin första julklapp, vilket han tyckte var jätte intressant.

  

Men inte instruktions boken den var inte intressant.

  

Elvin tycker det är jätte intressant att skruva ihop möbler från IKEA

 

Läsa tidningen är jätte kul!

   

Åka pulka för första gången fick han göra till BVC för 10månaders kontroll.

   

Mamma städar och Elvin stökar till =) Det tycker han är jätte kul.

   

Detta kort blev en fin tavla till hans gudmor therese=)

   

En glad Elvin åker Eckerö linjen med tant Malin =) Och sin mor och far=)


Jaha hoppas ni blir nöjda med lite bilder, kanske kommer mera någon annan dag!!


Imorgon blir de jobb 7-12 sedan blir de jobb hela veckan fram till och med fredag!

Så hur våan nyårs afton blir de vet man aldrig

Hejsvejs

//Johanna 

Av Johanna Ryding - 26 december 2010 20:55

....nja inte riktigt slut än är ju några timmar kvar=)

Men för mig är den slut iaf,  jobbat idag från 12 till 19, jens har haft besök av familjen danneby så elvin har nog haft kuligt med sin kusin!

Ganska seg dag på jobbet har de varit, har ju funníts massor att göra men inte mycke kunder..

Så nu har man iaf kommit hem duschat och käkat varma mackor=), slö tittar lite på arn, de va faktist lite spännande, fast jag inte är så mycket för sådana filmer men men man kan la ändra sig..

 

Igår vart de kalkon och paket öppning i huddunge och ris á la malta, vilket elvin älskade så han fick en liten doggy bag med sig hem=)

Som han har gåttat i sig nu ikväll så nu sover han gått=)

 

Nej nu ska jag titta lite mera på arn och vara social!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 24 december 2010 10:28

God jul på er alla härliga människor!!

 

Här har vi hunnit med en frukost sista avsnittet på julkalendern, eller ja elvin och jens tittade på den och jag låg kvar i sängen=)

Öppnat lite klappar har vi hunnit med också, Elvin tyckte de var kul att öppna men sedan var de inte så intressant längre..

Har fått underkläder av min kära man även ett presentkort på sätrabrunn=) Verry nice!

 

Nu så ligger elvin och vilar lite han somnade redan igen vid halv tio tror jag, så han vaknar nog snart å då ska vi bege oss till mor och far, de hade tydligen lite julklappar=) Sedan blir de hem till mormor och morfar för lite jul mat och lite klapp spel=)!

Sen om de inte blir för sent för lille Elvin så blir de en titt in till Elvins faster och farbror med kusiner för att hälsa god jul!

Sedan är våran jul slut!!


Så vi ska alltså trotts allas råd ut och köra bil i detta väder... öhh hallå de är väl bara att köra fram kommer man alltid!!

 

Just de fick ju något spa kitt av chefen, verry nice och triss lotter och vann faktist hundra spänn=)

Nähä börja packa ihop lite grejer!

 

Merry christmas hohoho

//Johanna

Av Johanna Ryding - 24 december 2010 10:28

God jul på er alla härliga människor!!

 

Här har vi hunnit med en frukost sista avsnittet på julkalendern, eller ja elvin och jens tittade på den och jag låg kvar i sängen=)

Öppnat lite klappar har vi hunnit med också, Elvin tyckte de var kul att öppna men sedan var de inte så intressant längre..

Har fått underkläder av min kära man även ett presentkort på sätrabrunn=) Verry nice!

 

Nu så ligger elvin och vilar lite han somnade redan igen vid halv tio tror jag, så han vaknar nog snart å då ska vi bege oss till mor och far, de hade tydligen lite julklappar=) Sedan blir de hem till mormor och morfar för lite jul mat och lite klapp spel=)!

Sen om de inte blir för sent för lille Elvin så blir de en titt in till Elvins faster och farbror med kusiner för att hälsa god jul!

Sedan är våran jul slut!!


Så vi ska alltså trotts allas råd ut och köra bil i detta väder... öhh hallå de är väl bara att köra fram kommer man alltid!!

 

Just de fick ju något spa kitt av chefen, verry nice och triss lotter och vann faktist hundra spänn=)

Nähä börja packa ihop lite grejer!

 

Merry christmas hohoho

//Johanna

Av Johanna Ryding - 23 december 2010 10:12

Ja denna dagen före julafton är jag ledig, lika så i morgon.. skönt..

Brukar ju vara en hektisk dag idag på jobbet så skönt att vara hemma...

Men de händer inge roligt här för de.. nej vi ska väl inte göra så mycket idag kan jag tänka mig..

Just nu försöker vi få elvin att somna innan han blir över trött han har varit vaken sedan halv sju i morse.. han brukar somna igen vid nio.. men inte idag..

Han börjar sova lite oregel bundet nu om dagarna vet aldrig om han vill sova eller inte, här om dagen hade han varit vaken sedan tolv tills han skulle gå och lägga sig vid sju..

Men igår ville han sova igen på eftermiddagen konstigt de där..

 

Just de kom på att jag skulle ju tala om att våran nya bil har ett jäkla stort bagage utrymme... va ju till ikea här om dagen trodde inte att de skulle få plats i bilen, men vi bytte sida på elvin fälde ner sätet och de gick in så galant.. de hade de aldrig gjort i saaben...

 

Igår på jobbet var de mycket folk började ju två igår till nio, kändes som jag bara varit på jobbet en timme.. gick så himlans fort.. skönt skönt..

 

I morgon JULAFTON blir det att åka till mormor och morfar och fira lite jul kanske blir en sväng förbi sala på vägen hem..

Lördagen ska jag jobba men fixade så jag inte behövde jobba hela dagen så troligtvis blir de en sväng ut till huddunge..

 

Just de Elvin har fått sin första post här i dagarna också sitt första julkort=)

Av sin gammel mormor och gammel morfar..

 

Nej nu ska jag väl fortsätta kolla runt på datorn och prata med kusinen=) Och ta de lugnt innan elvin vaknar igen för nu har han somnat=)

 

Hejsvejs

//Johanna

 

 

Av Johanna Ryding - 21 december 2010 10:39

Igår måndag var de ju ingen dans, så jag jens och elvin passade på att ta en dag i uppsala, vi for till ikea, vi visste vad vi skulle ha så de gick snabbt. Var hur mycket folk som helst för att vara en måndag, ja menar jobbar inte folk denna vecka bara för att de är julafton på fredag?!

 

Jaja vi fick iaf de vi skulle ha så nu har elvin en enorm stor möbel i sitt rum, massa förvaring till sina leksaker och sedan en stor garderob, ska lägga ut bild sedan när de är helt klart i hans rum.. serien heter stuva.

Sedan passade vi på att storhandla på vägen hem!

Så igår så började vi skruva möbler när vi fått i oss lite mat, hade först tänkt att börja när elvin gått och lagt oss men vi började innan då höll han sig aktiverad också han kröp upp och ner på alla lådor, han skulle hjälpa till sin far och skruva och titta så att allting gick rätt till!

Jag säger att de var tur att vi började när vi började nio igår kväll var vi klara med alla lådor och skåp, nu sitter jens och tar in trådbackarna bara de sista!

Och vi började fyra igår efter middag.. huvudet dunkade som attan när vi var klara så de vart sängen på en gång efter detta men först lite slapp framför tvn!

 

I söndags kom vi äntligen i väg till Bålsta elvin tyckte de var jätte intressant med hannas alla leksaker så han höll sig aktiverad där med och somnade som en stock vid sju som vanligt, men nu somnade han på en gång inget prat och ligga och vrida och vända sig utan slockande på en gång!

 

Nähä dagen bjuder på jobb från 12-21 så ska ta och fixa huvudet litegranna och kolla in jens

Hejvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards