johannaryding

Alla inlägg under juni 2014

Av Johanna Ryding - 10 juni 2014 21:35

Tjolahopp!
Idag är min första lediga dag denna vecka. Både skönt å lite tråkigt. Trivs så bra på jobbet så skulle kunna jobba jämnt. Sen trivs ja ju med pengar också höhö!
Idag har jag bakat bullar, är någon i huset som ska ha kalas på lörda! Sen har jag skruvat ihop lite möbler till Moa. Så nu har hon något att förvara sina leksaker i äntligen! Rensat lite mera ogräs, höll på med de till tio igår kväll! Och än finns de mycke kvar!!

Idag har jag lite dåligt samvete, ingen träning idag, men de blir dåligt med de varannan vecka tyvärr!
Tänkte köra ett tränings pass ute hemma. Men min tränings verk från igår gjorde att jag låg kvar i soffan! Och käkade macka ännu mera dåligt samvete!
Men men någon gång måsteman ju få vila! De är ju inte direkt så att all träning är för jävels bara för en kväll! !

Fast nu tror jag dock att jag behöver min skönhets sömn!

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 3 juni 2014 22:17

Jaha då ligger man här i sängen igen då. Ingen löpar runda ikväll. Hade ingen barnvakt.
Men har ju ridit nästan en och en halv timme så de är ju något iaf!
Ska aldrig mera springa så sent om ja inte kan varva ner efteråt. Somnade kanske inte förän vid ett tiden i natt sen upp jätte tidigt i morse!
Moa va inte sugen på att vakna! Men till slut piggnade hon också på sig.
Måste nog ställa klocka till i morgon bitti. Kan inte sova för länge. För blir en tidig morgon på torsda! Kl sex är de dagis dax!!

Kollade biggest looser finalen ikväll. Tycker dom är grymt duktiga, fast tycker samtidigt inte så illa om de jag gjort för de har jag gjort själv helt själv utan dieter eller räknat kalorier hit å dit!.
I dagens nu känner jag mig hyffsat nöjd med mitt utseende. Vikten halv nöjd. Men utseendet hyffsat nöjd.
Nu är de bara träning för att klara av blodomloppet! Är dock väldigt sugen på att anmäla mig till 10kms klassen men vi får se.
Blir löp träning nu iaf fram till å med sönda förutom freda om ja inte tar en sväng efter dans avslutningen :-) Man ska aldrig säga aldrig ;-)

Nej nu går snart ögonen ihop!

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 2 juni 2014 23:23

God kväll, är lite uppe i varv så kan inte sova. Så skriver några rader här.

Jobbade till halv sju ikväll, va en som hade gått hem på grund av sjukdom idag (inte därför ja jobbade) men därför blev de lite stressigt i slutet av dagen. Knappt nå folk på hela eftermiddagen förutom vid sex halv sju. Då bistron skulle stängas å med en man kort. Gjorde de mesta innan ja stämplade ut tjugo i sju! Så hoppas kollegan blev tacksam för de ja hann göra!

Barnen hade sommar avslutning, som jag missade:-( Men som tur va kunde mamma, mormor å Jens närvara!
När ja kom hem va de bara till att börja grädda plättar, stora killen ska på utflykt med dagis för första gången åka buss för första gången i sitt liv. Ja bor man på landet så är de bil som gäller.
När detta blev färdigt va de dax för biggest looser final av hemma priset. Så var ju tvungen att kolla de!
Sen ja tro de eller ej så på med jogging byxor å skor sen ut och springa. Va inte motiverad till de. Men tänkte kommer kännas så skönt när ja gjort de! ! Å gud så skönt de känns. Stolt att jag tog mig ut. Dock inte spåret. Vågar inte de så här sent på kvällen. Men ner på byn förbi sågen och hem 5,2km jajamen..
Trodde inte de var så långt men de va de. Och jag joggade hela vägen!! Dock stannade en gång för att dra upp både trosor och byxor som åkte ner!!!! Ja dax att köpa nya löpar byxor har ett par som sitter ok iaf :-)

Nej nu måste jag försöka sova upp tidigt i morgon bitti!

Hejsvejs
/ / Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards