johannaryding

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Ryding - 27 december 2012 21:00

God kväll mina vänner! Hoppas ni har en trevlig kväll de har iaf jag hmm... ja sitter och kollar/lyssnar på min stora dag. Moa har jag
precis lagt i sängen.

Idag har vi inte gjort mycke snäll som man är så har jens fått tagit bilen till jobbet så har inte kommit så långt men då har man istället fått tvätten fixad :-)
Tog en "liten" promenad och handlade efter maten ja de blir ju faktist 4km bara av att gå till affären och tillbaka. Kan ju verkligen säga att vi bor ute i skogen nu haha!

I morgon händer inte mycke heller då tydligen jens skulle ta bilen i morgon med!!
Håller tummarna att de inte blir körförbud på hans bil nästa vecka så kan han ta sin egna bil :-D ska bli spännande att se vad de säger efter två år som obesiktad. Går de bra eller ja när den går igenom kanske man ska ta en sväng till ullared. De går ju in några kassar i den bilen :-D Någon som vill hänga med? ! ;-)

Nej kolla klart på dumburken och sen sova. Någe annat finns inte att göra.
Hejsvejs
//johanna

Av Johanna Ryding - 24 december 2012 23:04

God kväll hoppas alla har haft en trevlig julafton!!
Här blev de en massa trevlig släkt, tomte besök massa klappar och god mat.
Så de vart en lyckad julafton.

Hur kvällen är ja de behöver jag nog inte änns nämna. Går hellre och sover än sitter själv så ska snart sova...

Imorgon blir de lite mat hos mormor karin och morfar Leif. Sen blir de en lugn resterande kväll.

Nej nu ska jag sova.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 18 december 2012 22:32

Nya händelser.. Den här veckan är de lite mera fokus på nästa vecka än va de brukar vara är ju julafton på måndag :-)

Så idag har jag och franka varit till Uppsala och handlat jul mat. Rulla köttbullar står på schemat på torsdag.
Har även varit på 6månaders besiktning med Moa. Hon blev ju hela 6 månader i går.
Hon blev godkänd och tyckte att de va väldigt intressant att bli inspekterade. Dock bara tills sprutorna kom..

Imorgon ska jag och Elvin göra oss jul fina i håret :-) Måste även lyckas klämma in att slå in alla paket. Ska jobba fredag lördag och söndag :-) Ska bli så jädrans kul lite tråkigt bara att de är på gamla jobbet så ingen chans till fast jobb :-(

Nej nu ska jag försöka sova. Har både lyckas duscha och borsta tänderna utan att Moa har vaknat :-)

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 15 december 2012 21:31

God kväll!

Idag har jag Elvin och Moa haft besök av franka och pojkarna. Blev massa lek för grabbarna och tacos till middag! Tur och kul att de kom fick vi lite middags sällskap.

Igår var jag till Hallsta och träffade lilla Tyra så liten och så trött :-) Kommer verkligen inte ihåg att Moa va så där ändå blir hon bara 6månader på måndag!
Blev en sen kväll men verkligen värt, kul och skönt att komma iväg.

Imorgon åker vi till far och grattar honom då han fyller år ålder kommer jag inte ihåg men åldern säger ju ingenting iaf ;-)

Nej nu ska jag sova finns ingen anledning till att vara uppe själv.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 14 december 2012 13:09

God dag. Idag är de fredag. Vilket betyder fredags mys. Men eftersom att de aldrig blir de här hemma så åker jag till Hallsta och har de med bästa Elin och Tyra. Självklart får Moa också följa med eftersom att Jens är så trött så han ville inte ha henne hemma. Undrar om Moa får vara med honom i morgon när han ska spela för att jag är trött hmm. .

Igår var de som sagt lucia. Elvin var super duktig hämta gick med och stod med de andra barnen hela tiden fast han såg både mamma och pappa. Stor kille. Men tror att de beror på att han va på dagis hela dagen. Förra året va han inte där innan utan fick komma några minuter innan bara. Så blev väl lite mycke på en gång då.

Gjorde likadant igår kväll med Moa och hon sov hela natten utan att behöva vaggas och vaknade inte förän halv nio! Och Elvin väckte vi så kg fick sova i natt :-)

Just de ska tydligen ha varit massa stjärnfall igår kväll/natt va de någon som såg några och kunde önska sig något roligt?! Jag såg inga för de kom inga genom taket hos mig ;-) och inte har jag något att önska har de ju redan så perfekt =S

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 13 december 2012 12:29

God dagens!
Idag är det lucia. Elvin ska lussa vid halv tre tiden. Jag har ätit en Pan pizza till lunch och Moa har mosat i sig en halv mosad banan!

Städat och gjort oss fina har vi också gjort dagen till ära!

Igår somnade Moa när hon fick mat runt åtta tiden. Men la henne på rygg i soffan för att hon skulle vakna igen. Sen var hon vaken till nio halv tio fick mera mat och somnade som en stock och sov hela natten och vaknade av att min klocka ringde. Så dr blev en bra kväll/natt.

Om de är någon som har tråkigt lördag kväll kan ju få göra de med mig tack :-)

Nähä plocka undan lunchen och leka vidare kanske.


Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 december 2012 21:20

Fortfarande onsdag! Blev några timmars sömn i natt. Moa somnade halv två och Elvin vaknade nio.
Så har blivit en lugn dag idag.

Efter maten gick jag ut med lite musik på en promenad på sju kilometer. Musik och promenad är ett bra sätt att rensa och få lite energi.

Ikväll hoppas jag Moa somnar tidigare. :-)

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 december 2012 00:23

Ja nu är de faktiskt onsdag!! Moa vägrar sova hon har somnat en gång hann iaf duscha. Nu har jag tröttnat på en suckande karln och grinig unge så nu är jag uppe! !

Jag kan skriva hur mycke lyckliga och trevliga inlägg som helst både här och på Facebook men de är bara falskt. Är inte så falsk som andra!!
Fast de spelar ingen som helst roll vad man skriver är man någon gång glad och lycklig så får man ingen respons! Om man är nere och mår piss och skriver de så är de ingen som bryr sig och ingen som tror på en!
Så varför ska man sitta och skriva egentligen?!
Nä skriva med papper och penna och gömma undan är nog de bästa behöver ingen läsa, inte bli något skit snack och ingen behöver lossas bry sig..

Ja de kanske inte är de positiva inlägget men måste de vara de..

Sova skulle vara jäkligt skönt. Åka bort en vecka eller två bara vara för sig själv umgås med dom man gillar mest och bara ha de bra!

Skulle vilja vrida tillbaka klockan 10år till och kämpa lite mera för att få de man vill. Och ta lite lärdom för att se om man skulle göra samma val eller inte. Vill veta hur livet hade blivit om man tagit en annan väg. Bra eller dåligt?!

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards