johannaryding

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna Ryding - 28 januari 2011 22:19

Fredag idag jobbat hela dagen idag känns de som.. Började klockan elva innan detta blev de förstås fruksot men hann även träna lite och en dusch på de! Sedan vart de jobb till sex, när jag kom hem fanns inte maten på bordet denna dagen, så va bara att mata elvin och lägga honom i säng sedan kom de mat på bordet pizza!!

 

Hektisk dag på jobbet har de varit med mycket folk och de betyder mycke springande till kassan och fylla på och greja och dona, dagen har gått i ett så ja man är lite slut i huvudet och kropp, men nu är man ledig i fem dagar på rad härligt bara dansen man har på måndag kväll!

 

Förstår mig inte på vissa människor är man så feg... Ser man nångonting och kan agera varför inte göra de på en gång istället för att göra de efteråt när de är för sent?!?! Jaja de är väl bara så här det är i dagens samhälle..

 

Har kollat på lets dance och nu i pausen har de blivit en  litet tränings pass till och en dusch!

 

Imorgon åker jens till stockholm och jag och elvin får fin besök från västerås!

 

Nej nu ska jag kika vidare på lets dance sedan blir det sängen

 

Hejsvejs

//Johanna

 

Just de har laddat ner spotify=) hihi så nu kan jag lyssna på massa musik men nu när man kan så ja då kommer man inte på något som man vill lyssna på!!

 

Av Johanna Ryding - 26 januari 2011 19:46

....Som säger att det är Onsdag idag och alltså lill lördag och mitt i arbets veckan!

Ja en onsdag den säger mycket den..

Idag har jag jobbat i vanlig ordning full rulle hela dagen med varor som kommit och gått=) Haha där var jag klyftig!

 

När jag kom hem blev det lek och bus i Elvins rum medans pappa jens lagade mat lite panerad rödspätta (hemma panerad) ris och wok grönsaker!

Sedan var de bara att sätta sig att äta när han ropade=) Härligt när de är så!! Efter denna ljuvliga måltid blev det disk för att sedan bada Elvin.

Sedan hann jag med en liten tränings runda på cross trainern medans elvin och pappa jens tittade på tv, sedan fick jag ge honom välling och han somnade som en stock strax innan sju!!

Våran lilla pojke har blivit så duktig om jag får säga de själv, han sover inte mycket på dagen en till två timmar, sedan är han vaken till strax innan sju och sover till sju halv åtta på morgonen!

Ja jag vet att vi är bortskämda är flera som sagt detta=)! Men jäkligt skönt är det=)

 

Igår eftermiddag fick vi lek besök av grannen så blev lite bus och prat=)

Efter middagen gick vi ut och gick i två timmar... Gick förbi vårat dröm hus=) Hihi!

När man kom hem från promenaden tog jag en sväng om på cross trainerna också, tycker de ger mig väldigt mycket plus poäng faktist=)

 

Nej nu ska jag titta på Sveriges Mäster kock på fyran!

Sedan blir det nog sängen för ska upp och jobba i morgon bitti igen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 25 januari 2011 13:03

Tisdag idag blev halv dag på jobbet idag 7-12 skönt att sluta tidigt och ha eftermiddagen/kvällen fri!

 

Igår vart det dans som vanligt men blev lite vecko handling innan på dagen...

De blev utlärning på céast la vie och galway girl..

Gick hur bra som helst!

 

Vad vi ska göra idag de är den stora frågan.. Blir väl som vanligt sitta och titta på när elvin leker, men just nu försöker han sova.

han sov när jag kom hem men vaknade för en stund sedan men kliade sig i ögonen och hade sig när jag tog upp honom så han fick titta lite på tv med mig och nu kanske han somnar om!

Men tror inte de!

 

Nej de vart en rolig liten uppdatering bara att gå och hämta Elvin för han är verkligen inte trött!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 23 januari 2011 20:35

Jaha ja nu är helgen slut igen då!

Jobb helgen slut också ingen mera jobb helg denna månad!!

Fullt ös har de varit iaf i helgen fast man jobbat, i fredags kom västeråsarna hit och käkade tacos väldigt trevligt tyckte nog de också för de åkte inte hem förän vid elva tiden..

Då fick vi även barnvakt till igår, bror och hans tjej kom hit igår kväll och satt här och tittade på tv medans elvin låg och sov och vi gick på party ett väldigt trevligt party sent blev de med.. halv två tror jag klockan blev innan vi kom hem!

Så idag är man lite smått seg fast fick ju sova länge i morse men har ju jobbat hela dagen!

 

Just de kanske ska skriva lite om naglarna de blev väldigt hårda och fina så nu går de inte av i första taget blev inte längre bara förstärkta har ju faktist ganska långa egna naglar.


Nu tänkte jag att jag skulle ta och skriva ihop en liten danslista till i morgon och en liten shopping lista kanske, så vi kan åka och storhandla!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 21 januari 2011 11:03

.. idag blir det en spännande dag, ska snart dra iväg för att fixa mina naglar=) Aldrig gjort detta förut så ska bli extra spännande...

Kanske lägger upp något fint kort när de är klart=)!

 

Senare idag kommer några västeråsare hit för att käka lite tacos.. Jens behövde ha något special verktyg till att fixa bromsarna på bilen=) Så då kommer snälla bror hit med de idag=)!

 

Imorgon blir de jobb som vanligt får se om de blir lite fest sedan på kvällen men de beror helt på om vi får barnvakt eller inte=) skulle vara kul att komma ut några timmar på kvälls kvisten iaf=)!

 

Nej nu ska jag kolla till Elvin sedan ska jag traska iväg!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 21 januari 2011 11:03

.. idag blir det en spännande dag, ska snart dra iväg för att fixa mina naglar=) Aldrig gjort detta förut så ska bli extra spännande...

Kanske lägger upp något fint kort när de är klart=)!

 

Senare idag kommer några västeråsare hit för att käka lite tacos.. Jens behövde ha något special verktyg till att fixa bromsarna på bilen=) Så då kommer snälla bror hit med de idag=)!

 

Imorgon blir de jobb som vanligt får se om de blir lite fest sedan på kvällen men de beror helt på om vi får barnvakt eller inte=) skulle vara kul att komma ut några timmar på kvälls kvisten iaf=)!

 

Nej nu ska jag kolla till Elvin sedan ska jag traska iväg!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 20 januari 2011 10:19

.. fast känns som lördag är ju ledig idag och i morgon för jag jobbar hela den riktiga helgen:P!

 

Gick upp med elvin i morse när han vaknade kvart i åtta, nu sover han igen och jens sover fortfarande så jag har suttit här uppe själv och kollat runt lite på datorn.

Idag vet jag inte vad som händer har en tanke att vi ska gå till badhuset och bada lite med elvin!

Men får se hur de blir, jens ska byta bromsar på audin också tror jag han sa, så får se hur de blir..

 

Jaha ja, ja mera än så fanns de inte att tala om, om dagen!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 18 januari 2011 23:02

Jaha känns som att det var väldigt längesedan jag skrev här.

 

Igår måndag kom jens hem äntligen, nej då låter som att de inte har gått bra när jens har varit borta men de har gått kanon, innan jens kom hem hade jag och grannen och alla barnen åkt till uppsala och stor handlat käkade även lunch inne i staden. Sedan nä rman hade plockat upp alla grejer hemma så gick vi över och lekte en stund, sedan fick de bli snabb mat till kvälls mat då dansen var igår kväll!

 

Idag har jag jobbat, vaknade av att de var någon här så då hade min lille bror kommit med lite delar till våran bil härligt med hem leverans=)!

 

Jobbade till stängning ikväll så känns som att jag precis kommit hem känns inte som att klockan är så mycket men de är den!

Vi här ätit lite macka när jag kom hem och kollat på halv åtta hos mig, så nu är de natti natti!

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards