johannaryding

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Ryding - 28 oktober 2011 12:12

Ja nu var det en jädra bra stund sedan man skrev några rader här...

Har liksom ingen lust längre att skriva eller göra någonting känner sig allmänt nere lite titt som tätt!

 

Sen vet jag helt enkelt inte vad jag ska skriva..

 

I veckan har jag iaf jobbat i två dagar, de var kul fram till den sista!

Nu har jag varit ledig torsdag och fredag och jobbar helg, vilket jag inte ser fram emot!

Vill bara gräva ner mig!

 

Nu har jag precis kommit hem efter ett rid pass!

Blev ridning idag eftersom att jag hade en gång att rida igen, sen har jag yterligare en gång till att rida igen eftersom att jag inte var där i onsdags!

Så får bli lite igen ridning nu nästa vecka kanske om min kära bil vill vara sammarbets villig

och ta mig dit fram och tillbaka!

 

Ja vad som mera händer idag ja de har man ingen aning om!

Kanske blir en sväng till skogen och grilla lite korv eller så blir de bara slapp dag,

kebab båt ska jag äta idag iaf =) !!

Med någon eller utan någon de visar sig kebab båt ska jag ha iaf =)

 

Nej nu ska jag fortsätta kolla runt lite på datorn medans Jens spelar och Elvin sover!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 23 oktober 2011 10:57

Gud vad helgerna ska gå fort när man är ledig=(!

 

Igår for vi till Jens kollega med familj, blev grillad hamburgare med allt där till!

Sen blev de iaf för Elvin var väl hemma elva så han slocknade på en gång när han fick komma ner i sängen!

Men sov inte speciellt länge i morse för de!

Men nu tycker jag att han ska sova en liten stund, han är trött men lite seg på att vilja somna bara!

 

 

Vad som står på schemat idag de har jag ingen aning om!

Planera lite mat och cykla och handla kanske!

 

Fundera ut hur de ska bli på tisdag! Har byt så jag inte behöver jobba kväll eftersom att jens gör de!

Men då måste jag jobba till sex och de går ju bra för dagis stänger ju sex! Men nej på tisdag stänger de tydligen fem!

Vem ska då ta hand om Elvin mellan 5 och 6... Börjar tröttna på de här nu!

Alla har inte hela sin släkt och vänner i samma ort som kan komma och vara barnvakt varje dag!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 19 oktober 2011 12:05

Idag är det vård av Elvin som gäller!

Han hostar och snorar, går rykten att dagis fröknarna tycker att föräldrarna skickar barnen på dagis fast de snorar! vilket man tydligen inte får!

Jaja nu kanske inte Elvin är så pigg på att gå till dagis, de hade nog iaf ringt dit mig för att hämta honom om jag lämnat honom där!

 

Men om man skulle stanna hemma med sitt barn för att de snorar, då skulle man behöva vara hemma jämnt och när de kommer till dagis igen så är de där en vecka kanske sen kommer snoret tillbaka!

 

Jaja som sagt det har inte hänt mycket idag, ikväll blir det ridning på schemat !

Då får Jens ta över sjuk barnet=)!

 

Nej nu ska jag försöka ringa till dagis igen och kolla vad det är som gäller!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 18 oktober 2011 10:06

Tisdag idag, Elvin är på dagis för fotografering! Men han får endast vara där under fotograferingen. Så nu sitter jag och vaktar telefonen för att de ska ringa och säga att jag ska komma och hämta honom!

 

Blev lite stressigt i morse, skulle gå klockan nio för de skulle fotograferas klockan 9:30, Grannen ringer halv nio, säger att barnen ska vara på dagis klockan nio, föräldrarna får inte vara med!!

Det var bara att hoppa upp ur sängen väcka Elvin (sov länge idag) Få i han välling och klä på honom och springa till dagis!

 

Så de blir en lugn dag idag tills jag börjar jobba efter denna stressiga morgon!

 

Börjar jobba klockan fyra till nio så blir nog en seg dag idag!

Brukar bli de när man börjar på eftermiddagen!

 

Just de nästa onsdag om de är någon som har tid får någon jätte gärna vara barnvakt till Elvin mellan 17:30-ca 19:30!

Bara att höra av er om ni kan!

 

Hejsvvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 16 oktober 2011 21:21

Söndag min jobb helg är slut för den här gången!

 

Igår fick vi besök av lille bror niklas Ewe och deras kompisar! Väldigt trevlans, dock lite tråkigt att de hade ätit upp maten när jag kom hem=( Så fick göra egen men vad gjorde de! Gjorde bakad potatis och skagen röra till mig=)!

Sen eftersom att de var två som hade kör kort så fixade de hem våran bil! Var tvugna att bogsera den två gånger innan de kom hem!

Så vad som nu händer med den bilen ja de är ju en annan fråga!

Om någon är lite arg i Heby och behöver ta ut lite aggressioner så finns de en bil som ni kan göra detta på!

 

Imorgon är vi lediga båda två kors i taket, så imorgon bitti åker jag och rider en sväng, hoppas de går lite bättre en sist! Ja de gick bra i ena varvet men inte i de andra=)! Så får hoppas på att de går bättre i morgon! Sista dagen med första hästen så på onsdag får jag byta polle!

 

Nähä kolla lite på tv och sova sen kanske! Blev inte många timmars sömn inatt.. var upp till elvin en tio gånger kanske mellan 3-08:30, lite jobbigt är de med förkylda små barn som inte vet vad de ska göra!

 

Just de som ni förstår kommer ingen få besök av mig på ett tag eftersom att jag inte har någon bil men alla får jätte gärna komma till mig :D

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 14 oktober 2011 23:48

Ja den här fredagen blev ju lite annorlunda om man säger så!

 

Började med att natten inte var så bra, var säkert upp till Elvin tio gånger och Jens lika många !

Till slut fick vi honom att somna i våran säng, så klockan blev nio när han vaknade, va bara att ringa till dagis och säga att han stannar hemma idag! Har hostat och snorat hela natten!

 

Sen vart de ridning klockan tio! så blev snabba ryck där!

Åkte vidare till Västerås var tvungen att ha ett mellan ting i ytter kläder till Elvin!

Bilen lägger av precis när jag parkerat, går inte att starta när jag kommer ut står tjugp minuter bilen startar åker till Coop handlar! Sen åkte jag vidare till Mcdonalds var tvungen att ha lite lunch!

Sen när jag är på rull igen kommer NÄSTAN ut på sala vägen i näst sista rondell jäveln stannar bilen när jag kör!! Två underbara män hjälper mig att putta mig lite åt sidan!

Folk tutar och ser sura ut när de åker förbi!! Inte som att stanna fråga vad som hänt om de kan hjälpa till?! Åkte till och med en firma bil från en bilverkstad förbi men de bara sket i en!!! Så jäkla dumma människor de finns!!

Tur för mig att jag har så otroligt snälla bröder som hjälper mig på en gång!

Jocke kom till undsättning!

När han åker och köper en bogserings lina så starta bilen men den dör igen efter en sekund!! Jag blir bogserad till Arver, när vi kommer dit startar bilen utan problem! Men han fel söker, hittar mycket tok men han kunde inte säga vad som var felet!! Så säger han jag noll stället och sen kommer du in igen när detta händer igen! Ja tack säger jag!

Jocke följer med mig en bit för att se att bilen går! Hökåsen rondellen dör den igen! När jocke precis har vänt!! Jaha bara ringa han vänder, bogserar mig till badelunda infarten bilen startar igen! Kör till Arver igen! Men han kan fortfarande inte säga vad felet är!! Men de kommer upp fel på datorn men svårt att säga vad de är som orsakar felet!

Bestämmer att åka och ställa bilen hos mor och far för att ragga skjus hem! Skulle ju jobba klockan fem!!

Kör bilen från arver, kommer till malma banan bilen dör igen! Sen blir de bogsering hem till mor och far ända in på parkeringen för bilen startar inge mera !

Min andra snälla bror Niklas kommer och hämtar mig och skjusar hem mig! Kom en halv timme sent till jobbet! Men jag kom hem iaf!

Så nu står bilen hos mor och far och där får den nog stå tills någon antingen vågar köra hit den eller någon hittar ett fel på skiten!

 

Nu har vi spelat lite Buzz här på kvälls kvisten men nu blir de sängen!! Sen blir de jobb i morgon igen!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 13 oktober 2011 22:05

Jaha snart är torsdagen över för den här veckan då!

 

Vad har hänt en torsdag som denna då?!

Jo, jag och Elvin har varit i morgongåva, Elvin har blivit klippt var inte så mycket att klippa men snyggade till litegranna eftersom att det är fotografering på tisdag på dagis!

Sen gick vi in en sväng på Karlsson´s, men hittade ingenting av intresse finns inte mycket kvar av den butiken, trodde det skulle finnas ridskor, men nej hjälmar och byxor och lite till fanns de på den avdelningen!

 

Sen blev det eftermiddags lek hos grannen med nybakad mjuk pepparkaka=)!

Sen var de bara till att gå hem laga lite mat köttfärs soppa blev det idag.

Sedan bar de av till dansen efter att jag gosat med lille Elinor som så gärna ville komma till faster sin, fast hon bara sova hela tiden=) Men söt ändå=)!

 

Nu sover Elvin sött i sin säng efter två timmars dans=)!

 

Så nu ska jag kolla klart lite på tv ta en brinnande varm dusch sen sova!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 11 oktober 2011 18:41

Jaha nu är det tisdag, känner mig väldigt trött och seg idag varför vet jag inte har ju sovit hur bra som helst de senaste nätterna och Elvin har vaknat sju på mornarna! Så för lite sömn har man väl inte haft!

 

Idag har varit en lång dag känns de som men den har varit väldigt trevlig mycket har hänt eller ja kanske inte så jätte mycke men vi har varit syssel satta!

 

Grannen kom över medans hennes grabbar var på dagis, sen kom de igen med barnen igen lagade mat tillsammans och käkade!

Sen när disken och allt var undan plockat blev det lek ute i lekparken!

Och nu är jag sååå trött så blir slapp fram för tvn en stund sen blir de sängen för i morgon blir det upp tidigt för att jobba en hel dag!

 

Hejsvejs

//johanna

Ovido - Quiz & Flashcards