johannaryding

Alla inlägg under oktober 2014

Av Johanna Ryding - 9 oktober 2014 22:35

Hejsvejs!
Lördag är de för mig idag litegranna. Antar att de är torsdag för er andra:-) Men ja de här är ju som en helg för mig eftersom att jag jobbar lörda sönda era dagar :-)
Idag har vi tagit en lugn dag inte stressat alls.
Strömmen vart avslagen vid halv tio. Kom på de när tvn dog att de skulle stänga av den! Tur för mig att jag hann göra klart gröten innan. Elvin tjatar jämnt om gröt på morgonen. De är ju bra för jag känner väl att de är bättre att äta gröt än massa mackor. Sen äter iaf mina barn två tallrikar med gröt och när de är macka så blir de knappt en macka och de är ju lite lite!
Efter vår lilla frukost och insett att bi inte hade någon ström flydde vi till altuna. Sen blev de en lugnt skön dag ute åå gränby. Inget måste att handla lite lek och ja bara strosande runt och tat lugnt sååå skönt.
Sen när vi kom hem så va maten färdig :-) Bättre dag kan man inte ha!

Imorgon får de bli en städ dag hemma med lite doning.
Sen blir de bio med bästa svägerskan :-)
Innan de blir jobb hela helgen :-)

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 1 oktober 2014 21:41

Jaha ja. Hejsan på er alla mina älskade trogna läsare! :-)
Idag är de lill lördag mitten på veckan. Då har vi alltså gjort hälften av jobb veckan vilket är härligt :-)
En dag kvar att jobba iaf denna veckan :-)

Har ridit två ggr denna veckan såå roligt och härligt Önska va som en dröm i paddocken i måndags. Så ville bara rida mera och mera. Men barnen ville ha fika så fick nöja mig med en rid tur på strax över en timme :-)
Elvin fick också rida fast då på lill hästen. Han ville dock inte de först men sen ville han bara mer å mer :-)
Så kul och härligt att barnen trivs så bra med de andra barnen så jag kan rida en liten stund så kul både för dom och mig :-)

I morgon ska vi ta en sväng till uppsala är de tänkt. Kanske lite lek sedan.
Är ju lediga så ska sova och ta de lugnt de är ju de man ska göra när man är ledig :-)

Just de i morse var de -4 grader. Usch säger jag bara. De va bara att rota fram vinter stövlar och vinter jackorna!

Nähä ja kolla klart lite på tv innan sängen.
Nu har ni ju fått en liten uppdatering iaf :-)

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards