johannaryding

Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Fredag!

Av Johanna Ryding - 23 januari 2015 21:54

God kväll fredag.
Fredag idag. Skulle ha jobbat idag men va tvungen att bli hemma. Satt på barnakuten med Elvin igår till klockan elva på kvällen. Han har haft ont i magen ett par dagar. Igår var de inte bra han var seg hela dagen dock inte så mycke på morgonen. När vi var å handlade satt han och nästan sov inte vagnen. När vi kom hem la han sig inte foster ställning i soffan. Hade en temp på nästan 39 grader. Så de va bara att ringa 1177. Dom sa upp till akuten. Magsmärtor och feber hör inte ihop. Så ja dumpade av Moa hos farmor. Och drog vidare till akademiska.
Som alltid går de fort i början blir inskriven och får ett rum. på typ tio minuter. Efter tre och en halv timme får man träffa läkaren. Visste inte om vi skulle få ligga kvar eller åka hem så va lika bra att sjukskriva sig. Tråkigt men behövligt va gör man inte för sina barn.
Lyckligtvis fick vi åka hem. Elvin blev dock lite besviken han hade velat ha frukost i sängen. Haha.
Så han fick lite McDonalds kl 23.
Var många som kollade konstigt när man kom in med ett litet barn så sent på en torsdags kväll. Men han va hungrig och hade inte ätit sen frukost.
Han har fortfarande feber och om de fortfarande är hög feber i morgon måste vi kontakta läkare igen. :(

Ja de va ju lite tråkiga nyheter. Vad har annars hänt i mitt liv?!
Jag har gett mig fasiken på att jag ska klara av att äta bättre detta året. Har gått hur bra som helst fram tills igår. Stressig och orolig. Så blir de som de blir. McDonalds igår ingen lunch och dåligt med mellan mål. Idag vart de frukost och ett mellanmål sedan pizza och lite ostbågar framför tvn. Ja jag är fan inte perfekt. Men jag försöker. Ibland försvinner motivationen men i morgon kör vi på nytt!
Då ska jag försöka ut och springa lite. De är ju snö men tror inte de är jätte halt så de är bara testa annars blir de en promenad.

Nästa vecka jobbar jag varje dag förutom fredag så ska försöka träna varje dag ? iaf varannan haha.

Nähä gå och sova kanske. Hur morgon dagen ser ut de visar sig.

Hejsvejs
/ / Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards