johannaryding

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Ryding - 26 mars 2012 21:49

...Åter igen är den nya veckan här då!

 

Den här veckan består också av en massa arbete trots att man är arbetslös, känns lite konstigt!

 

Vad har hänt sedan sist då?! Ja ni de vet jag inte riktigt faktist kommer knappt ihåg vad jag skrev

sist jag skrev här.

Men i helgen har jag iaf jobbat iaf i lördags, förra veckan för övrigt bestod av mycket jobb.

Tre dagars jobb i Tärnsjö och två dagar på coop varav en dag var på båda ställena, började 8 i

tärnsjö och sedan hann jag bara hem och äta lite mat byta om till nästa jobb dräkt så klockan 17

stod jag givakt på coop för att jobba till nio! Var skapligt trött dan efter kan jag säga men de fungerade!

 

I söndags tod jag och Elvin en liten biltur till Elin, Våfflor och lek stod på schemat för dagen!

Trodde att Elvin skulle sova på vägen dit så att han var pigg och glad när vi kom fram. Men något vilande

blev det inte för lill pojken nej han höll sig vaken ända fram. Men han var pigg och glad ändå! Busa och pussas med katten är ju de bästa som finns så inte var han trött heller!

Blev super goda våfflor till lunch sedan lite slapp i soffan efter att vi alla blev proppmätta efter lunchen.

Sen var de bara påt igen ut och leka lite för gudfar Niklas ville så gärna leka lite med Elvin så vi gick ut

och lekte lite granna tills nästan Elvins ögon gick ihop!

När vi satte oss i bilen så hann jag kanske rulla i två minuter sedan så sov pojken ända hem!

 

Idag var de jobb som stod på schemat igen!

Jag åkte hem på lunchen och tur var väl de för fick fin besök av mormor och morfar som åkte förbi och kikade in. Så blev en väldigt trevlig lunch hemma istället för att sitta kvar på jobbet!

 

Efter jobb blev det matlagning, duschning/badning och bolibompa!

Nu hade jag tänkt att jag skulle titta på bigbrother, men nu har vi tydligen inte den kanalen!!! konstigt.

Drog ut kontakten för att se om klockan skulle ställa om sig de gjorde den sen hade vi tydligen uppdateringar

att göra på tvn så gjorde de! och nu är kanalen borta!!

Jaja de är väl bara bra för mig för då kan jag gå och sova nu istället=)! Och får titta på web tv i morgon!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 19 mars 2012 19:03

Jaha ja kanske ska ta och göra en liten uppdatering var väl en vecka sedan jag gjorde

någon det!

 

Kan kanske börja med fredagen! Då var jag och min granne på ljust och fräscht i Västerås,

min snälla bror hade fixat in oss på gäst listan =)!

Ja, jag kan säga att trodde inte jag skulle fatta så mycket eftersom att jag är "ung" De som

har sätt den har sagt att de är skämt för äldre men jag fattade faktist kanske mycket ändå!

Men ja dock inte allt. Vi började med att käka lite mat på Di spania de var så jädrans gott!

Skivad stekt potatis i vitlök med oxfilé och vitlöks smör på de!!

Blev en väldans mycket vitlök men gott som attan och gott luktade man ju sen, eller inte!

Kvällen avslutades med efterätt på mcdonalds mcflurry med daim och cola sås. (Elin som lärt mig äta de;))

 

I lördags så tog jag Elvin och åkte till Västerås och mor och far!

Sen bar de av på jobb i kungsåra, bröllop stod på schemat och här skulle man servera!

Väldigt roligt med sådana tillställningar mycket folk mycket att göra många goa glada människor!

Bra musik väldigt bra med musik! Sen som alltid ska man inte börja prata med folk man inte känner,

de slutar bara med att man kommer på att man känner samma människor! Skumt de där!

De va iaf en väldigt rolig kväll för rolig kanske, man kanske skulle ha tagit sig i kragen och åkt

hem lite tidigare, men är inte så ofta man är ute på roligheter så de va de verkligen värt!

 

I igår Söndag så åkte jag och Elvin hem igen lämnade Elvin hos Jens så jag hann duscha lite

innan nästa jobb stod på schemat lite kassa arbete, va såååå trött så jag nickade till några gånger

i kassan men efter "lunch" Tre tiden så då vart man lite piggare!

Men kan säga att jag har sovit som en stock i natt.

 

Innan de var dax för nästa jobb tillfälle, nu idag har jag varit köksbiträde uppe på Liljebacken i

Tärnsjö så nu sitter man i soffan och är helt slut!

Men de är bara att bita ihop, för i morgon är de bara påt igen!

Är iaf ledig på onsdag, fredag och söndag den här veckan!!!

Kors i taket :P!

 

Hejsvejs!

//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 mars 2012 20:29

Hejsan Gott folk!

 

Ny vecka nya utmaningar.  Igår var en underbar dag fint väder mycket aktiviteter,

Trä klippning men dock inte änns ett träd hanns med, lek i sala lekpark. Grillning till middag!

 

Idag när man vaknar har man dunder förkyld började dock redan igår kväll innan man gick och la sig

så har inte blivit mycket till sömn i natt kan man säga.

Och inte har man vett nog att gå och lägga sig tidigt ikväll bara för de!

Vill ju se maria wern på fyra klockan nio och då är man ju vaken klockan tio då kan man lika gärna kolla

in big brother också!

 

I helgen fick vi besök av fina familjen från Kolsva=) Trevligt med mat sällskap, lek sällskap och fika

sällskap med lite fyrhjulings åkning själv klart! Elvin fick en jätte fin traktor med tillbehöver som han

absolut inte ville släppa i första taget inte änns när han skulle sova!

Men efter en stund tröttnade jag på att han aldrig somnade så då kom dumma mamma

och tog bort den så då somnade han på bara några sekunder!

 

Idag har det dock inte hänt speciellt mycket orkar inte med så mycket faktist!

Tagit det lugnt och åkt en sväng till byn och handlat lite! Svängt ihop en liten kladdkaka och jag ju

iof sig gjort som jag och Elvin har fikat på när vi ätit middag, men Jens har tur de finns nog

en liten bit kvar till honom med =)!

 

Imorgon åker vi till stora staden efter dagis vistelse så jag kan vila lite innan vi

åker på äventyr =)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 6 mars 2012 20:21

Jaha då är det tisdag igen då,

Elvin har varit på dagis idag som vanligt på tisdagar, så jag har fått vila lite inte för att Elvin är jobbig

de är bara jag som är väldigt trött just nu skulle igentligen behövt sova lite idag,

men hade tid hos optikern i dag på förmiddagen, sen på eftermiddagen innan jag hämtade Elvin

så var jag till rektorn som har hand om barnomsorgen här i Heby, så nu står jag med i vikare

listan för barnomsorgen!

Känns som att man är vikarie över allt! Men det är ju bra då har man kanske lite jobb iaf=)!

 

När jag skulle hämta Elvin så var han inte så sugen på att följa med hem, han hade så kul där ute i

sandlådan med alla sand kaks byggande, men då snälla mamma frågar om han inte vill åka hem och åka

lite på sin fyrhjuling då vinkar han hej då till fröknarna och går in för att hämta sin väska och lämna

sin väst! hihi såg lite roligt ut faktist.

Men när vi kom hem så klöv ju pappa ved så då var fyrhjulingen glömd så jag kunde gå in och laga lite mat

men sen kom han nog på den för han skulle absolut åka lite innan han skulle äta mat men då ville

han inte mat istället för då hade han ju fullt upp!

Men han fick faktist gå ut igen och åka en stund till vilket var väldigt uppskattat..

Han var till och med, med på att sätta den på ladning hämtade skruvmejsel och allt så vi skulle kunna göra

de men han hade nog lite seperations ångest ändå, för han blev lite ledsen ändå!

 

Imorgon ska vi bara vara hemma och ta de lugnt hade jag tänkte blir jobb på kvällen en stund bara,

en skön dag helt enkelt!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 4 mars 2012 20:39

Ja jag vet att jag inte har bloggat på JÄTTE länge, har inte haft tid som vanligt eller ingen ork

ja då tänker man men HALLÅ du är ju arbetslös jo jag är de men den senaste tiden har de inte känts

som de då jag jobbat extra på Konsum och haft introduktion i köket på liljebacken!

Så jag kan börjar jobba extra inom kök här i kommunen!

Sen har de helt enkelt blivit tvättning och bakning på kvällarna när jag kommit hem!

 

Men ja i helgen har det varit full fart för Elvin blev hela 2år i Fredags kan inte tänka mig vart

tiden har tagit vägen, men den rullar på snabbt tydligen!

Så i fredags kom mormor och morfar och två av Elvins morbröder hit käkade lite mat och

fikade!

Elvin fick massa presenter och alla var lika uppskattade men han trodde nog inte att han skulle få en sådan här:

 

 

 

Mormor morfar och hans morbröder hade gått i hop om att att köpa en sådan lite grej till stora grabben,

kan ju säga att han blev överlycklig. Har varit svårt förut att få honom att vilja gå ut, ja de vill han inte nu heller förän man frågar om han inte vill gå ut och åka på sin fyrhjuling, då blir de snabba ryck att klä på sig.

 

På lördagen blev de fika med Faster med Familj och farbror med Familj på dagen! 

Sen kom morbor den äldre och moster Elin=) så då blev det grillning och givetvis tårta då med! 

Massa snacka och bus hade vi för oss på kvällen med blandat på att titta på melodifestivalen! Länge sedan

jag hade de så trevligt men så goa människor! 

 

Men jag och Elvin var väldigt trötta idag kan jag säga! Vi la oss i sängen och tittade på tv, vid halv två ringde Jens och väckte oss då hade vi precis somnat till! Sen ringde han igen vid fyra och frågade om han skulle ta med sig mat hem! Ja då väckte han oss igen =) Va väldigt skönt och väl behövligt att vila kan jag säga, är väldigt trött nu för tiden!

 

Nu bastar Jens och Micke efter en lång dag för dem ute i skogen med att såga träd, själv tittar jag på så ska de låta sen blir de nog BB om inte Jens kommer in till nio då kan jag ofra mig att titta på wallander=)

 

Bjuder på en sista bild för att visa att man faktist blir väldigt trött att åka lastbil med pappa fast vi bara åkte fram och tillbaka till sala =)

  

 

Hejsvejs

//Johanna  

Ovido - Quiz & Flashcards