johannaryding

Alla inlägg under september 2011

Av Johanna Ryding - 29 september 2011 22:41

Jaha har den här dagen varit mera händelserik än gårdagen kan man ju fråga sig?!

Jo vars, har ju hänt lite mera idag än igår iaf!

 

Ledig var jag ju idag, dagen började lite segt Men sen när lunchen kom fram pannkakor för Jens ville gärna ha de till frukost, ja jens åt frukost och Elvin käkade lunch!

 

Sen fick vi trevligt besök av våran förlorade granne=)! Så blev lite lek och lite prat, sen blev de kvälls mat=) Torks och ägg sås=) Såååå gott!! Man lär ju passa på när Jens varken ska ha matlåda eller äta hemma=) tihi!!

 

Dans har vi hunnit med här på kvälls kvisten också! Elvin fick följa med för han kan ju inte vara hemma själv, stor är han men inte så stor ännu=)!!

Trodde vekligen inte att Elvin skulle vara så glad och pigg och nöjd i två timmar på dansen !Men jodå han satt och tittade ibland och dansade på sitt sätt! Napp, snutte, klappa händerna och snurra=) De är så han dansar! Och ibland fick han hoppa runt med mamma som han tycker var jätte kul, men roligast var att snurra och helt fort! Men dock så orkar man inte bära den "lilla" Så länge längre när man ska dansa snurra och fara runt hela tiden och helst orka prata med Eleverna och tala om vad de ska göra=)!

Så nu hoppas vi på att han sover lite längre nu när han har varit uppe en och en halv timme längre än vad han brukar, eller nej två timmar blir de:P

 

Imorgon blir det badning i västerås på löga=)! Elvin älskar att bada, hoppas de har de där lilla barn "vattenlandet" kvar bara för de tror jag Elvin skulle älska=)

Sen blir de förhopningsvis att hälsa på Lillebror=)!

 

Nej nu ska jag titta på slutet i kniven på strupen=)

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 28 september 2011 19:47

Jaha då var det tydligen onsdag idag då!

 

Jobbat hela dagen Elvin har varit på dagis!

Ridning stod på schemat men eftersom att jens jobbar kväll så blev de en mys eftermiddag istället=)!

Får ju rida dubbelt nästa gång i stället=)!

 

Nu så är man ledig torsdag och fredag sen blir de jobb sju dagar i streck! Jihaa!!!

 

Ikväll blir det bara tv tittande och slapp i soffan!

 

Nähä jaha, mera än så fanns de inte att uppdatera denna dagen=)

 

Hejsvesj

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 september 2011 21:33

Börjar nu!

Jätte kul, nej de är de faktist inte, sitta ensam på kvällarn kanske inte är så kul och hur kul är det att gå och lägga sig sju på kvällen inte heller så kul kanske!

 

Men ikväll har jag väl mest bara slappat och förberet maten till i morgon kväll då jag slutar sex så blir lite stressigt och lång dag för Elvin på dagis!

Men nu är de bara att värma maten när vi kommer hem så får bara hoppas på att han inte är allt för trött och grinig så att han iaf kan få i sig lite mat innan de är dax för honom att sova!

 

Har plockat och grejat ikväll också för på onsdag ska de komma någon att titta på huset!

Så lär få städa och greja de Jens inte hinner med i morgon innan han börjar jobba!

 

Fick tid hos banken i morgon också innan jobbet, så då blir de handpenning på nya huset! Skrev ju papper i fredags=)!

 

Nej nu ska jag kolla en liten stund till på tv sen blir de sängen!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 25 september 2011 11:00

Idag blir det nog en seg dag!!

 

Vaknade nog ganska precis, Blev lite trubadur afton igår i gåvan med svärmor!

Ja vad ska man säga om den kvällen, Massa fulla glada människor! Jätte bra kille som höll i trubaduren! Men de fanns ju en kille i publiken som också ville sjunga när han blev lite fuller tror jag=) ! Och han sjung väl inte så dåligt heller jäkligt grym på att sjunga!!

Kännde inte en kotte, förutom hälften som trodde de kände mig som handlar av mig på jobbet!!

Men sen kom de några man kände ganska mycket bättre än alla andra! Men de vågade man ju inte direkt prata med! Tråkigt men sant!!

Blev iaf sent hem, var väl hemma vid halv två i natt så de va jäkligt skönt att sova ut lite!! Va helt borta i huvudet när Elvin sa att han ville gå upp!

Så min älskade man gick upp och jag fick sova tills nu=)!

 

Just de var ju på 50års fest igår med! Hur kul som helst att träffa tjocka släkten! Tråkigt bara att man var tvungen att avvika så tidigt men Elvin har väldigt trött somnade så fort vi började rulla!!

Och tro de eller ej men Bil jävlen startade varje gång vi skulle starta den igen igår! Helt otroligt!!!

   Sen blev det bestämmt också att svägerskan Annica följer med till Ullared också hur kul som helst=)! Så vi blir fem stycken som åker!

Tur att jag ringde redan igår kväll när jag kom hem till vandrar hemmet för de hade bara ett rum kvar=)!

Tur för oss=)!

 

Ja som sagt så idag händer väl inte mycket om man säger så!

Elvin är just nu överlycklig för han åker cheva med pappa för att hämta ved!! hur man nu kan vara över lycklig för att åka den bilen de vet jag inte :P!

 

Nähä ta och göra lite vettigt kanske eller bara sitta här och hänga tills de kommer tillbaka och göra lite vettigt när Elvin sover kanske :P

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 23 september 2011 10:45

Äntligen Fredag, de betyder ju att man ska ha fredags mys men inte jag!!

Jag börjar jobba fem ända till nio :P!

Så jag får ha fredags mys med Elvin nu på dagen istället=)!

 

Igår var det som sagt visning på huset, gick bättre än förväntat iaf!

Dans vart de med på kvällen där, när jag dansar så känner jag en jädra tränings värk! Så ridningen är nog bra ändå=)!

Lärde ut en gammal goding igår som alla tycker är sååå rolig, men själv har jag börjat tröttna på den för längesedan=)!

Trodde det skulle vara svårt att lära ut den men de gick faktist väldigt bra från min sida iaf=)!

Sen behövs de bara tränas lite mer på den för att alla kombinationerna ska sitta! Är ju inte stegen som är svåra utan kombinationerna av stegen har jag hört;)

 

Just de ska skriva pappaer på de nya huset idag =)!

 

Nej nu ska jag titta lite på web tv medans Elvin försöker somna!

Han blev nämligen väldigt ledsen helt plötsligt så frågade jag honom "är du trött vill du gå och sova" "mm" Sa han då!

Men nu har han legat och pratat med sig själv i

40minuter kanske=)!

Men han är nog på väg att somna snart=)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 22 september 2011 11:55

Ikväll blir det dans igen!

Igår var det ridning och gick hur bra som helst=)! Var helt själv så kunde inte fuska någonting! Men trotts detta har man ingen träningsverk, hmmm... sitter ridvanan lite i eller är man inte så hårt i träningen!

 

Idag är jag hemma för vård av sjuk liten Elvin! Han hade lite feber igår kväll, kanske inte så jätte mycket feber idag men han är lite seg .

 

Sen är det visning på huset igen ikväll, så nu får ni hålla tummarna igen! TACK!

Skulle komma ett par vid elva idag och kolla men de har inte dykt upp tydligen!!

De hade tagit fel på dag! Suck så de skulle nog komma någon dag nästa vecka!

 

Nähä förbereda maten lite kanske!!

Sen slappa lite innan Elvin vaknar igen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 20 september 2011 13:19

Tisdag jiha och vecka 38 är vi inne i nu påminnde min man mig om idag! Så det innebär två veckor kvar sen åker vi till ullared!! Vet att jag tjatar om de men längtar ju dit!

 

Idag har jag och Elvin åkt fram och tillbaka till Västerås in på mekonomen och hämtade ut den där grejen som ska bytas på bilen! Som Jens byter när han kommer hem! För sen kommer det tydligen någon som ska titta på bilen!! Jihaaa!!! Så nu håller fasen alla tummarna för oss!!

 

Just de tog precis två timmar att åka fram och tillbaka till västerås! Och tänk då var jag ändå in på mekonomen pumpade däcken innan jag åkte till västerås, kollade luften när jag var i västerås och sen tankade jag också! Fick faktist byta pump också eftersom att den jag ställde mig vid inte fungerade!! Och allt detta på två timmar exakt! Tycker de kändes som att de gick fort!!

 

Just nu vilar lill skiten och jag slappar framför tvn och datan :P!

 

Ikväll blir de jobb, sen blir de jobb hela onsdag och torsdag! Och i morgon blir det ridning på schemat! Så kul längtar till onsdagar jämnt nu för tiden=)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 19 september 2011 18:54

Var typ hundra år sedan man skrev en rad eller två här!!

 

Jag kan ju tala om att jag har tröttnat på våran bil väldigt mycket just nu!!!

Vet inte riktigt va de är för fel på den! Men i torsdags tröttnade jag då åkte vi in till arver som inte heter arver men för mig heter de så!

De har något som kallas för express service tydligen! Så åkte dit de fel sökte bilen hittade tre fel på motorn, killen tyckte att det var VÄLDIGT konstigt att motor lampan inte lös!

Så nu har vi beställt hem något som ska hämtas i morgon som förhoppningsvis hjälper!!

Jag säger så här ska nog fasen aldrig mera köpa en bil av en privat person! Så här mycket som vi har blivit lurade på den här bilen trodde jag inte att en människa kunde göra!!

 

För övrigt de senaste dagarna har jag jobbat!

Vet inte när jag skrev sist men har kanske inte skrivit om att jag har börjat rida=) Så jäkla kul! På islands hästar också! Aldrig ridit islänning förut, va kanske inte sådan stor skillnad vad jag känner just nu men när man lärt sig rida islänning så är det säkert hur stor skillnad som helst=)!

 

Helgen har bestått av jobb och mat hos mor och far och en skit bil igen:P!

 

Idag har vi bara handlat och slappat!! De blir lätt så när vädret är som sämst!

 

Fyra dagars arbets vecka idag med två halva dagar! De gillas! Sen i helgen blir de FEST=) Träffa släktingar och bara umgås!!

Härligt!

Sen är det bara en jobb helg kvar sen bär de av mot ULLARED=)!

Jiha!!

 

Nej nu blir de mat program en timme sen ensam mamma söker=)

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards