johannaryding

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Ryding - 30 september 2010 21:15

Jaha torsdag idag, hel dag i västerås lämande in bilen klockan nio i morse.

Så nu är de ny handbroms. Kanonis=)!

 Jag och elvin gick till sanna och ella och lekte lite medans de fixade bilen, gick hem till mor och far sedan, när jag nästan var på bjurhovda ringder de och säger att bilen är klar! Suck gick ju lixsom förbi där alldeles nyss, men jag knatade hem till bjurhovda, sedan skjusade snälla bror mig och elvin till bilen!

Käkade lite mat hos mor och far sedan gick vi till mormor och checkade läget inför i morgon!

Så i morgon bitti halv sju sitter jag på tåget till västerås, blir upp hämtad i västerås sedan så bär de av mot Ullared=) Som jag har längtat!

 

Kommer sedan hem någongång på lördagen!

 

Så ja en uppdatering från dagen, nu väntar duschen och packa lite!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 29 september 2010 21:15

Jaha onsdag idag, dagen mitt i veckan! Vad har vi gjort denna härliga dag då?!

Ja ni, de är en bra fråga.

Vi har åkt in till uppsala kollat in nya coop för att handla lite, lite besviken blev man nog allt, helt omvänt i möbleringen i jämförelse med andra coop.

Så då fick vi några timmar bort från detta dygn.

När vi kommit hem så fick elvin lite mat sedan så fick jag laga min egna mat, käkade i lugn och ro då elvin hade blivit trött när min mat var klar så han fick vila lite i sin säng!

 

Sedan när han vaknat så mös vi lite fram för tvn, sedan tröttnade hans mamma på att sitta inne, så på med kläderna och sedan så gick vi ut på altanen och gungade, när vi tröttnat på de bar jag elvin och gick en sväng på tomten, sedan så gick vi och testade gungan i lekparken!

 

Nu sover han som en stock i sin säng, jag tittar på berg flyttar in sedan så ska jag också nanna kudde, då vi ska upp tidigt i morgon bilen ska var på verkstad klockan nio i morgon bitti i västerås!

Ska väl packa ner så mycket som möjligt i väskan nu innan jag går och lägger mig så att de bara är att åka iväg sedan i morgon när vi vaknat!

 

Jaha ja då har ni nu då fått en liten uppdatering för dagen!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 28 september 2010 14:47

Tisdag idag och det innebär en dag närmare avfärd till ullared=)! Jiho!!

 

Idag har vi varit till kyrkis på förmiddagen, som de senaste gångerna så somnade elvin som en stock i vagnen när vi gick hem och sov en stund när vi kommit hem! Men han var nog hungrig så därför sov han inte så länge!

Han fick lite chili con carne, efter lite lek och bus var han lite trött, så nu har han fått lite välling och sover som en stock i sin säng!

 

Tanken var att jag och elvin skulle ta bilen till uppsala kolla in nya coop, har velat åka dit några dagar nu, måste ju handla så varför inte testa de på en gång:P

Men vi får nog ta oss en tur i morgon så får elvin vila lite nu när han sover!

 

När jag kom hem i förmiddags så kändes de att det var dax för lite lunch, så att jag kan äta kvälls mat lite senare så kanske jag inte är skit hungrig ikväll vilket jag var igår när jag kommit hem, inte kul när de blir så för då äter man de man hittar, men är lite stolt över mig själv för jag gick och la mig utan att äta något!

 

Till en annan sak så kollade jag lite på tv igår när elvin hade somnat, ett programm på trean, unga tjejer fick se hur en plastik operation går till så att de skulle av skräckas för att göra en operation!

Så jädrans äckligt de visade då ALLT!!!

 

Nej nu ska jag kolla upp hur tågen går här i heby till västerås så jag kan ta tåget in till västerås på fredag!

Sedan blir de nog att steka pytt i panna, tråkig mat ja vet., men man har inte sådan stor lust att laga mat när man är själv!

 

Hejsvejs

//johanna

Av Johanna Ryding - 27 september 2010 13:42

Jaha ny vecka då igen!

Snart är det endast en månad kvar på min föräldrar ledighet sedan så ska jag börja jobba igen, både skönt och kul men lite tråkigt att inte vara hemma. Men mycket skönt ändå att komma ut och träffa lite människor=)!

 

Vad händer den här måndagen då?! Dans ikväll som vanligt, repetition blir det ikväll, skrivit ihop en lista med danser som borde repeteras, blev en lång lista så får se hur mycket vi hinner med!

Har betalat räkningar, ska få besök av lek ledaren på kyrkis nu vid halv tre! Hon åker tydligen ut och hälsar på alla nyfödda bebisar i heby! Nu är ju då elvin inte ny född men de har tydligen kommit många nya bebisar i heby så hon har inte hunnit!

Ja mera än så händer väl inte här idag, jens jobbar kväll, de tråkigaste veckorna som finns, men bara att bita ihop=)!

Har tydligen inte gått så bra för jens chef nu på morgonen så troligtvis börjar jens sent, skönt men ändå inte då kommer han hem mycket senare inatt, ganska lågiskt igentligen=)!

 

Nähä då har ni fått en liten tråkig uppdatering igen då=)

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 september 2010 14:41

Jaha sista dagen på den här helgen då!

 

Vad har vi hittat på den här helgen då?! I lördags så ville elvin ha mat halv åtta, så då fick han maten sedan så somnade han om och väckte oss halv elva! Skönt att  sova ut men trodde inte man skulle sova så länge!

Så han sov ca åtta till åtta! Det har inte hänt ofta!

Sedan skulle ta och göra någonting vettigt av dagen då, jens skulle spela lite och försöka klippa ner häcken!, Jag hade ingen lust att bara sitta framför tvn hela dagen då! Så jag tog elvin och så åkte vi till hans mormor och morfar!

Tog vagnen och gick till min mormor och morfar! Där bestämmdes att jag mormor och mamma ska på fredag åka till kärna, för att sedan på lördag åka till ULLARED=) Jihoo!! Hoppas Hoppas att det finns något man vill ha bara så man inte blir besviken=)!

Skulle behöva ha hur mycket grejer som helst känns de som!

Elvin skulle behöva ha en ny garderob, massa kläder jag ska ha en vinter jacka, vill ha nya gardiner och lite kläder till mig skadar ju inte=)!

 

Idag söndag väckte elvin oss kvart i nio!!!  Han somnade igår strax efter nio! Han verkar sova bättre på nätterna igen!Väldigt skönt!

Jens har idag varit och hämtat hem lite ved, lite jord och sedan åkt till återbruket!

Jiho så idag har de blivit lite gjort iaf=)!

När jens åkte iväg så tog jag elvin och vagnen och gick ut en sväng närmare bestämmt en promenad på en och en halv timme!! Så skönt att komma ut i friska luften! Men idag så blåste de storm ute, men de går att gå i alla väder!

 

I morgon får vi besök av lek ledaren på kyrkis, hon ville komma hem och hälsa på lite!

 

Elvin vilar lite nu i sin säng, jag väntar på att jens ska komma hem igen sedan ska vi laga lite käk, chili con carne mumsigt värre!

 

Allt för mig

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 24 september 2010 12:17

Fredag idag och snart helg, allt känns inte bra men som är finns de några små saker som livar upp stämningen här i livet!

 

Saaben ligger på blocket så bara att gå in och kolla och hör av er=)

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_95_aero_29672046.htm?ca=10&w=1


Elvin har sovit oroligt i natt med så inte mycket sömn i natt heller!

Men nu sover han igen, nu på morgonen har vi städat och rensat lite bland gardinerna!

 

Något mera händer väl inte här.. som vanligt alltså=)

 

Hejsvejs

//johanna

Av Johanna Ryding - 23 september 2010 12:15

Torsdag idag och det betyder dans! Och idag ska jag få åka iväg själv=) Elvin ska vara hemma med sin far!

 

Tro det eller ej, men elvin somnade strax efter nio igår kväll och när klockan var vart i nio i morse kände jag att jag var tvungen att väcka honom skulle ju till kyrkis till halv tio!!

Så han kanske skulle äta något innan vi gick!

Så han sov väldigt väldigt länge, men han vaknade ju elva igår kväll men fick nappen och somnade om! Sedan vaknade han kvart i sju, tyckte de va lite tidigt att gå upp eftersom att vi skulle till kyrkis.. så han fick vila i min säng bredvid mig! Å då sov han som en stock=)!

 

När vi varit på kyrkis så vart han givetvis hur trött som helst, gick förbi affären och köpte lite lunch åt mig!

När jag kom hem så sov elvin som en stock fortfarande fast jag hade tagit mig in han brukar alltid vakna så fort man kommer innanför dörren!

Tog av han kläderna och la honom i sängen och sover nu som en stock!

Hänt en gång innan.. så de är ett litet mirakel!

 

Jaha så nu ska man plocka undan lunchen kanske ska gå ner och elda lite! känns som att det är lite kallt inne!

 

Ja då har ni fått en liten uppdatering för denna dagen!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 22 september 2010 14:41

Dagen har inte kommit med så mycket, varit iväg och handlat, väntar på att min man ska komma hem från jobbet!

 

Igår var jag på personl möte.. som alltid tar de sjukt lång tid, men strax innan nio var jag hemma, mycket givande möte och mycket info, så man blev lite trött i huvudet!

 

Imorgon åker antingen jag och elvin till västerås då är vi borta hela dagenn, vad vi nu ska hitta på där men roligare än att vara här iaf!

Eller så åker jag själv mot kvällen!

 

Tänkte bjuda på lite gung bilder från i måndags då elvin var ute och gungade på sin gunga=)Som han fått av sin gammel mormor och gammel morfar!

     


Detta var allt för mig idag!

Hejsvejs

//johanna

Ovido - Quiz & Flashcards