johannaryding

Alla inlägg under november 2012

Av Johanna Ryding - 30 november 2012 22:48

Fredag idag.
Är helt slut i kropen . Sjuk och dåligt med sömn/vila är ingen bra kombination.

Moa somnade igår/idag 01:45 Sen vaknade Elvin vid åtta i morse. Inte många timmars sömn..

Idag somnade hon vid åtta sov i sin säng fram till kvart i nio. Hann borsta tänder och precis lägga ner huvudet så var de bara att gå upp igen.
Förstår inte vad felet är..
Får hoppas hon somnar snarast.
Imorgon blir de iaf lite handling i Västerås sen lämnar vi barnen i stor staden och åker hem och vilar de behövs kan jag säga. Är lyckligt lottad med sådan bra hjälp!

Massa snö har de kommit idag också Och Jens kom hem och var dunder förkyld så snäll som man är så sitter man som sagt uppe. Och att gick ut och skottade förhand.. Då de går fortare att göra de än ta slungan enligt min karln.

Nej nu ska jag försöka natta min prinsessa igen.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 28 november 2012 22:57

God kväll allesammans!
Nu sitter jag i soffan har precis fått Moa att somna igen.

Idag vi inte gjort någonting bara suttit i soffan och tagit de lugnt. Är helt slut i kroppen har fått någon jäkla förkylning.
Elvin har jätte ont i halsen så han inte vill äta. Får tvinga i honom maten eller ge honom godis...
Ska göra ett nytt försök att få tid på vårdcentralen i morgon. Idag fanns ingen tid. Måste få kolla upp Elvins hals, för någonting måste vara galet.

Imorgon ska jag försöka jobba några timmar. Får hoppas jag mår bättre i morgon.

Just de jag som "klagar" över att min bil är så svart. . Så kan jag nu säga att den är VÄLDIGT vit.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 27 november 2012 11:42

Japp idag har vi sjuk stuga i Heby. Elvin har fått tillbaka sin hosta så nu är de host medicin som gäller några dagar.
Moa är också förkyld lika så jag också.

Moa verkar känna av att hon sovit lite de senaste nätterna. För idag vaknade hon inte förän klockan var halv tio!!
Och nu sover hon igen.

Så har haft en lugn dag hittills. Elvin slappar framför Tv:n jag har fixat färdigt jul kalendern :-) och Moa bara sover!
Bilder kommer längst ner.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 november 2012 13:20

Jaha får se vad den här måndagen har att erbjuda.
Ska jobba klockan fem ikväll.
Har varit in till Karlssons med ungarna! Köpte lite jul grejer jul gardiner. Men de till köket var för små så får åka och byta dom i morgon. Fixade även lika till vardagsrummet. Dock kanske lite korta men tycker de va fina och för 59:- så var de helt okej.

Moa ligger och sover på min axel åka väl försöka lägga ner henne och fortsätta byta gardiner.
Får se om jag hittar på nå gardiner till alla fönster.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 22 november 2012 21:59

Jiho torsdag idag. Ligger i sängen och ska sova. Men tänkte jag kunde ju skicka iväg ett litet inlägg innan jag somnar!

Igår käkade vi som sagt julbord. De va helt okej. Lyckades hämta hopp gunga också. Men de va väl bara för att jag hade kart läsaren Elin med mig :-)
Och kan ju säga de Evelina de står tror skyltar Västerås där man ska svänga av.. Förstår inte hur vi lyckades missa de ;-)

Eftersom de va onsdag igår som betyder dans så åkte jag och barnen och dansade också. Så vi sov kvar hos mamma och pappa.
Så vi åkte direkt till dagis i morse när vi kom hem.

Har hunnit sytt på alla ringar på Elvins kalender idag och nästan alla Moas :D snart är de bara de roliga kvar dekorera och pynta :D

Men nu ska jag nog allt försöka sova. Blev inte mycke sömn natten som va då Moa inte somnade förän halv ett och Elvin vaknade vid halv sju och lite krångel under natten.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 20 november 2012 23:07

Elvin har varit på dagis idag. Jag har inhandlat material till adventskalendrarna!
Har hunnit sytt allt och skrivit namn och födelse datum. Nu är de bara lite dekoration och ringar som fattas :D Ska ta bilder på dem när de är klara så ni får se :-).

Imorgon ska vi göra något som Elvin tjatat om hela dagen... Vi ska åka och äta julbord på Ikea med Elen <3
Men först ska vi ta en tripp till Eskilstuna och köpa en hopp gunga :D. Tror Moa kommer bli jätte glad :-)

Men nu när jag äntligen fått Moa och somnat "tidigt" så ska jag själv sova :-)

Just de kanske kommer upp i över hundra besökare på min blogg den här månaden :D

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 18 november 2012 22:21

God kväll kära Söndag!

Idag har vi inte gjort mycke. Jag tog mig en sov morgon då jag fick en jädra huvudvärk efter promenaden. Efter tre Alvedon slocknade jag i sängen och vaknade inte förän klockan halv elva i morse.
Fortfarande huvudvärk men inte alls lika mycke.

Så de blev en lugn söndag. Blev lite lek med jobin och hans bror.

Nu tittar "vi" på beck... De va någon som hellre ville se beck än Filip och Fredrik. Men den personen sover..
Så jag ska nog gå och lägga Moa för kanske femte gången och hoppas på att hon sover sen sova själv.

Hejsvejs.
//Johanna

Av Johanna Ryding - 17 november 2012 23:29

Jaha då va snart lördagen slut!

Har varit en händelserik helg iaf! Fredagen började med mat hos familjen Lundh sen i dag har jag och Moa varit själva nästan hela dagen städat och plockat. En promenad har vi även hunnit med.
Sedan blev de pang på med lite thai mat hos
Oss med familjen Lundh i kväll igen :-)

Nu ska jag äta upp de sista popcorna till slutet av filmen sen blir de sängen.

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards