johannaryding

Alla inlägg under januari 2012

Av Johanna Ryding - 29 januari 2012 20:25

Söndagen har nu kommit igen! Den kommer en gång i veckan för er som missat detta.

 

Vad har hänt den här söndagen då?! Ja, jag och Elvin har inte varit utanför dörren varit inne och lekt

i våra pyjamaser hela långa dagen!

Det har varit sååå skönt behöver verkligen varva ner nu känns de som ta de lugnt och bara vara.

 

Jens fixar och donar i huset från morgon till sen kväll! Igår var mamma och pappa här och lekte med Elvin så Jens skulle få något gjort medans jag jobbade!

Jag själv kom dit på min lunch så vi grillade korv under öppen eld i våran lilla hydda=)   Så mysigt, men ja man luktade kanske inte så jätte gott när man kom tillbaka till jobbet men de var de värt!

 

Känns som att jag kommer bli VÄLDIGT saknad på jobbet iaf, fick massa fint igår när jag kom till jobbet alla var där för att säga "hejdå" Betyder otroligt mycket. De är den bästa arbetsplatsen och de bästa kollegorna jag haft någonsin! Kommer aldrig hitta så härliga kollegor någon annastans!

 

Imorgon åker jag och Elvin till storstaden, ska inhandla nytt golv till Elvins rum, har fått helt fria händer till de! Lite läskigt har aldrig hänt att min man har varit nöjd med de jag kommit hem med när jag fått fria händer har kanske inte jätte lika smak! Och en man med stort kontroll behov har jag kommit på!!

 

Sen blir de dans i köping på kvällen! ska bli sååå kul att åka iväg och dansa väldigt längesedan jag gjorde de nu och de är väldigt saknat hos mig! Kanske ska kolla snällt med min far om Elvin får sova lite hemma med honom imorgon kväll så jag får dansa själv=) Elvin tycker givetvis att de är jätte kul att dansa! Men blir lite sent kanske och mamma hans har ingen ork att bära honom samtidigt som jag ska dansa, han blir ju bara tyngre och tyngre och hans mamma kanske inte ska bära så mycket!

 

De blir att vi sover där sen får vi se kanske får stanna några nätter till Jens jobbar ju kväll så är ju lite tråkigt att vara hemma själv! Så om de är någon som har tråkigt i västerås trakten i veckan får gärna höra av sig ;) Jag och Elvin älskar lek sällskap=)!

 

Nej nu blir de till att ta fram till kvälls mys och titta lite på wallander, Jens skulle hålla på till nio endast ikväll men han skulle basta efter de dock utan öl =) Hihi!

Så jag blir själv en stund till!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 januari 2012 22:20

Jaha då var de torsdag idag då, mycket som har hänt var till arbetsförmedlingen och la en lapp i lådan för idag är min första arbetslösa dag.. Och de har stängt så då måste man lägga en lapp i lådan och komma tillbaka

nästa dag de har öppet, vilket alltså blir i morgon. Bara en massa fram och tillbaka!!

 

Och i morgon börjar man med att jobba extra med sin "egna" tiden! GUD så roligt, nej de kan jag inte påstå!

 

Idag har vi för övrigt varit och tittat på Elvins lille syskon. Han blir storebror till sommaren.

Blev väldigt sent för den lillekrabaten ville inte visa sig så fick hålla på ett tag fram och tillbaka men till

slut så var den sammarbets villig! Och allt såg bra ut, vilket var väldigt skönt med tanke på hur jag har mått

och vad som hände här om dagen!

 

Ska troligtvis tillbaka snart igen för att kolla barn och mederkaka och snitt! När man blivit snittad så är de någon forskning som vill göra en extra koll för att kolla moderkaka och allt för att forska och greja!

Och de tackar man väl inte nej till direkt, är ju kul att se sitt lilla barn många gånger! Elvin fick vi ju bara se en gång innan han kom..

 

Nej nu ska jag ta och knoppa lite så att jag är pigg i morgon bitti!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 23 januari 2012 13:15

Sista veckan på jobbet denna veckan då!

Trodde sista dagen skulle vara på onsdag eftersom att de är de som är sagt, men nej fick veta i helgen att

jag ska jobba hela veckan ut alltså ända tills på fredag, kul när man har bokat in möten och grejer och hållt på med arbetsförmedlingen och bestämmt massa med dom. Men man har ju inget val som arbetslös de är bara att le och se glad ut och säga ja!

Så nu jobbar jag från i lördags till lördag! Är de meningen att man inte sa ha någonting att säga till om bara för att man är arbetslös!?!

 

Jaja, jobbat i helgen som sagt så har inte hänt mycket här, Bror med tjej och kompis var här i helgen.

Ja och andra brorn också då, med dotter och tjej och mamma! Men de hann jag inte träffa eftersom att jag jobbade!

 

Vad står på dagens schema då! Jo nu håller vi på och städar och fixar i "lill" huset, ska komma två familjer i eftermiddag och titta på huset, de har ringt själva och bett om en visning så de känns ju lite positivt iaf!

Så när vi fixat klart och Elvin har sovit middag färdigt så åker vi till de "stora" huset och fixar lite käk och är där tills jag börjar jobba ikväll!

 

Ja så ser våran härligta dag ut!

 

Hejsvejs

/Johanna

Av Johanna Ryding - 20 januari 2012 21:55

Jaha då var det Fredag igen då!

Har inte varit utanför dörren änns idag! Tanken var att jag och Elvin skulle ta

oss en sväng och kolla in vad Jens pysslade med i huset, men kände inte för att försöka starta och skrapa rutorna på bilen när de var -10grader ute... Usch vill ha 30+..


Nu är det bara fem arbetsdagar kvar sen slutar jag, skönt ska de bli men väldigt jobbigt att inte få några pengar! Men vad ska man göra blir man uppsagd och har ett piss fack som inte står bakom än så har man inget val.. Bara att le och se glad ut som vanligt inte mycket man kan göra!


Igår var jag in till Enköping på en rekryteringsträff tror jag de heter, jaja får väl se vad de leder till ingenting troligtvis va väl flera där som går före mig, men tycker att kan man knappt svenska så ska man inte jobba med de. Efter detta åkte jag vidare till mormor och morfar och hämtade hem Elvin, han blev glad när jag kom men tror inte han hade skadats av att vara kvar några dagar till. Han hade de så bra där så. Men som sagt nu behöver vi inge mera barnvakt. Nu är det bara att söka jobb och söka jobb och söka jobb som gäller 24 timmar om dygnet 7dagar i veckan!


Jens är och bastar ikväll igen, han tycker de är skönt de kvällar vi är lediga samtidigt men de är väl bara för att då kan jag sitta hemma för mig själv och ta hand om Elvin så han kan vara på äventyr, visst de kanske inte är så men de känns som de eftersom att de har hänt de senaste gångerna!


Har gjort räkmakor åt mig här på kvälls kvisten, för hittat på facebook en som hade lagt ut bild på de och de såg så gott ut, så fixade mig de men efter två tuggor så ville jag inte ha något mera känner sig lite nere så då spelar de ingen roll vad de är för ingenting piggar upp!


Nä ska nog ta och fixa mig för att gå och lägga mig, kanske titta klart på filmen i sängen!  Little miss sunshine känns nästan som att jag tittar på mig själv när jag läser namnet på filmen, finns ju de som kallar mig miss sunshine...höhö


Hejsvejs

//Johanna 

 

Av Johanna Ryding - 16 januari 2012 20:45

Japp i dag är det måndag och jag är ledig ja hel ledig kan man väl säga att jag är!

Mormor, morfar och mor kom förbi igår och kollade in de nya huset sen tog de med sig Elvin hem.

De skulle ändå vara barnvakt när jag jobbar nu i veckan så istället för att jag skulle åka och

lämna honom idag så tog de med honom igår på en gång!

Och det tackar vi för. Så blev ganske mycket gjort i våra sovrum, sen blev de bastu på kvällen!

Härligt var de faktist.

 

Idag blev de att åka och köpa renoverings gips och spån skiva, så nu ska vi bara lyckas få upp de

sen är de bara spackling kvar i vårat rum samt slipning i båda rummen och tapetsering!

Sen så jäklar flyttar vi, är väldigt sugen på att flytta redan nu faktist!

Kanske ska ta och börja plocka ihop och packa ner så mycket som möjligt i morgon =)

Men får se är nog kanske lite trött när jag kommer hem från jobbet mitt i morgon kväll!

 

I eftermiddag blev de handling för att fylla upp våran lilla frys kyl och skafferi! Sen blev de massa matlagning så nu har vi matlådor de dagarna vi båda jobbar kväll!!

Har även hunnit med att plocka undan en massa och dammsugit och håller nu på med lite tvätt!

 

Nej nu ska jag titta lite mera på tv och ta de lugnt innan jag kryper ner i sängen=)!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 13 januari 2012 23:05

Jaha då är snart denna fredagen slut då, men de kanske ni redan har märkt vad vet jag!

 

Vad har hänt idag då?! Jo vi lekte lite på förmiddagen hos Elvins kompis!  Sen har de väl inte hänt så mycket mera.

Blev lite mat innan jag börjarde jobba vid fem tiden!

När jag kom hem drog jens iväg till nya huset han skulle tydligen basta!

Så nu när jag har suttit här själv har jag gjort ett försök att ändra lite utseende på bloggen!

 

Så antingen ser de ut så här nu ett tag eller så ändrar jag väl igen någon gång kanske=)!

 

I morgon bär de av till huset och börja med att riva tapeter och spackla och ha sig, blir väl

pyssel med de hela helgen nu när jag är ledig!

 

Men nu känner jag för en dusch och sedan blir de sängen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 10 januari 2012 11:57

Jaha tisdagen den 10Januari 2012 idag!

Ni kan ju lägga de på minnet om ni vill eller inte, för idag får vi äntligen nycklarna

till vårat nya hus =)!

Ska bli sååå jäkla kul att åka dit idag och bara vara vi, de tråkiga är ju dock att jag börjar jobbat

fem ikväll så blir inte så lång varigt!

 

Har Lämnat Elvin på dagis idag vid lunch, för frågade förra veckan om de gick bra att han var på dagis idag

eftersom att vi ska på möte hos banken idag klockan 13, ja de skulle gå bra. Och som andra dagar när jag börjar jobba runt ett två så säger de att de är ju kanske bra då om han kommer till lunch

så vi slipper rycka upp honom från sängen och hans vilande! Ja visst de är ju jätte bra och de sa de även denna gången!

Så lämnade ju då honom till elva!!

Men när man kommer dit så ska de tisslas och tasslas iaf... blir sååå trött!

Så får man frågan ska vi inte lägga honom för att sova middag idag?! Eee JOO vi ska ju inte på möte förän klockan ett och då sa ni att han skulle komma till lunch... Jaha var de så de va!!

Jätte roligt!

Inte kul att lämna på dagis, inte kul att se hur de behandlar barnen heller faktist men men de är väl en annan sak de!

Skulle snart bli utvärdering är väl för att de är ny chef nu! Så då blir de kramp i fingrarna!

 

Jag och Elvin har idag på förmiddagen varit ute och samlat pinnar i trädgården, mäklaren skulle komma idag och ta nya bilder på ut sidan av huset nu när de är lite vitt ute!

Så Elvin åkte pulka och jag plockade pinnar som han samlade i knät tills de blev fullt och var dax att tömma!

Han tyckte de var sååå roligt, sen ville han gunga lite på sin gunga och ja de gjorde vi men sen när de var dax att starta bilen och soppa av bilen så var de inte så kul längre, tror han kunde ha gungat hela dagen

men de har vi ju inte tid med!!

 

Nej kära vänner nu ska jag hänga lite tvätt som vi även kasta in i morse! Vi är duktiga ibland!!

Sen blir de ny tvätt och sedan åka iväg till vårat lilla möte=)!

 

Just de om de är någon som känner sig manad att hämta Elvin på dagis tisdag onsdag nästa vecka och sedan

ha honom till nio halv tio på kvällen är välkommen att göra de=)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 4 januari 2012 21:17

Jobbat idag, Elvin var på dagis, trodde han skulle vara ända barnet där idag men de kom en

till och gjorde honom sällskap några timmar!

Men han trivs så bra ändå, knappt så att han vill gå hem.

 

Men när vi kom hem blev de först lite mat pytt i panna lätt och gott ska de vara när man är själv

och slutar ganska sent.

Sen ville Elvin som vanligt tippa ut allt hans lego och bygga i några minuter sen tröttnade han och tod

bobby caren och åkte runt och tyckte hans mamma skulle städa!

När mamma hade städat klart ville mamma titta på "bompa" de ville ju givetvis Elvin

också, men hans nya älsklinge bok tippen´s första jul låg på bordet så den har vi läst

några gånger här på kvällen och några gånger i morse blev de också innan dagis!

 

Har gått bra i övrigt att jobba idag, är bara så trött på att

gå där så vill hem så fort jag kommer dit, men men de är bara att stå ut.

 

Igår ville tyckte jag att vi skulle åka och bada på eftermiddagen. Elvin också så vi packade ihop

våra bad kläder sen när vi ska åka va de bara NÄÄ från Elvins sida och han gick in till sitt

rum och började bygga lego, så då var de bara att stanna hemma!

Jag som så gärna ville göra någtonting gick inte utan för dörren igår!

Var sååå trött igår så sov en stund mitt på dagen när Jens hade gått upp och under Elvins

middags lur så de blev lång vila men de behövs just nu, känner mig väldigt trött. Fast jag sover

hela nätter oftast när inte Elvin drömmer på nätterna!

 

Nej ska kolla runt lite mera på datorn sedan blir de sängen!

Ledig nu i två dagar sen blir de jobb i helgen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards