johannaryding

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johanna Ryding - 30 oktober 2010 20:05

Japp nu har vi haft fin besök.. igår kom kära kusin malin hit och sov för att idag så har vi åkt eckerö.. Fick ju fri biljetter sist vi åkte i sommras så var sista dagen att utnyttja dessa idag!

va storm ute på havet.. usch de gungade å de gungade.. blev lite illamående allehoppa!

Blev lite inhandlat i taxfreen också, så ni har vi två ny biljetter och de glömde stämpla datum på dessa.. kuligt då behöver vi inte åka förän vi vill igen:P

Elvin tyckte de va väldigt intressant på båten med alla människor han somnade som en stock på bussen på väg hem... Fick för övrigt reserverad platser i bussen inte alltid man har reserverade platser men ibland får man känna sig speciell=)

 

När vi kommit hem så kom faster aster och andra kusin Madde och hämtade malin blev rund vandring och lite kaffe för de som ville ha:P

Och nu har vi käkade lite mat kände oss lite hungriga... Nu letar vi efter en film att titta på ikväll!

 

Igår hela dagen så kom Micke hit och var så snäll och hjälpte till att möblerade.. så nu står datorn nere i källaren och de är kanske tomt i rummet uppe!!

Men lite kvar att fixa.. Så de höll vi på med hela dagen igår så hade ingen tid att sitta vid datorn sedan så fungerade varken tvn eller internet eller telefon efter alla kabel dragningar! Men min tekniska bror kom ju igår så då gick han ner och pillade lite på sladdarna och de började fungera:D Så vi slapp sitta och spela sällskaps spel igår=)

 

Imorgon är sista lediga dagen skönt men ändå tråkigt.. men ska bli såå skönt att börja jobba.. Blir en stressig måndag men de ska gå=)

 

Nej nu ska vi titta på skräck och ta de lugnt..

 

Hejsvejs

//johanna

Av Johanna Ryding - 28 oktober 2010 18:41

Idag så jobbar jens sista dagen på 6månader...Ska bli skönt alltså blir de min sista ensamma kväll.. Ska de firas kanske?! Nja får se, åt ju popcorn igår kväll kanske inte ska göra de idag med.. men ja de visar sig.. gjorde ju hemma gjord pizza idag så de kanske räknas som lite firande!

 

Idag packade grannen och jag in oss i en bil och for in till Sala gick runt och kollade i alla möjliga affärer, sedan blev de först lite dricka paus för de små liven började bli lite hungriga, sedan bar de av in på lite flera butiker, sedan blev det lunch på johanssons.. en smarrig sallad fick de bli!

 

Ja vad har mera hänt idag?! Gick till affären för att hoppas på att elvin skulle kanske sova lite, han har ju endast sovit fram och tillbaka till sala idag, han ville iaf inte somna till affären utan han somnade hem från affären och sedan vaknade när vi kom hem!

Så ja de är allt han har sovit idag, lyckades hålla honom vaken ett tag till iaf men nu har han nog somnat i sin säng, han har slutat prata med sig själv iaf=)

Så kanske ska ta en avslappnande dusch!

Sedan blir det lite tv tittande men ögonen åker nog ihop väldigt snart känns de som.. men jag känner mig kanske bra så kommer antingen bli fast vid datorn eller tvn ett tag till!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 27 oktober 2010 21:55

Japp idag blir det en väldigt sen uppdatering....

Jaha ja vad har hänt denna långa dagen då?!

Joho jo de har hänt som så att Elvin skulle gå över till Robin och leka, men så blev de inte eftersom att hans mamma var tvungen att gå med då har en blyg unge som inte vågar gå själv:P HAHA!!

Så jag städat lite dammsög och plockade lite tvättat har jag mä hunnit med..

Elvin var lite grinig ville inte alls sova, 45minuter har han väl sovit, så när jag hade ätit mat och diskat och grejat så plockade jag ner elvin i vagnen och precis när jag skulle sätta på mig skorna ringde grannen och frågade om jag ville följa med ut och gå... så passande=) Så slapp gå själv idag. kuligt.. men de började typ spö regna.. så man blev väldigt blöt.. men finns inget dåligt väder bara dåliga kläder=)

 

Nattningen var väl si så där trött var han men ville inte somna till slut tröttnade jag och han med och somnade=)!

 

Nu så tittas på kungarna av tylösand i väntan på att min man ska komma hem=) Han skulle tydligen vara hemma till halv elva ca,,, så nu väntar jag=)

 

Imorgon så åker grannen och jag in till sala kollar lite och käkar lite lunch=)

 

Natti Natti

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 oktober 2010 20:20

Ja blev en lugn eftermidda  och kväll detta...

Elvin vaknade fyra... så han sov mellan halv ett och fyra.. så han måste ha varit väldigt trött, men skönt att han nu har fått sova ut lite!

Så de blev mat för honom då, sedan lekte vi en timme ca sedan blev de lite fika fick ju en jätte god äppel kaka av far när jag fick besök igår...

 

Sedan blev de bad och välling för han började klia sig så i ögonen så..

sängen sedan så somnade han strax efter sju..

 

Nu tittas på femman sedan får tiden utvisa om de blir mera tv tittande eller om ögonen går ihop.. känns nästan som alternativ nr två!

 

Två uppdatering idag blev det kuligt för er:P

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 26 oktober 2010 12:50

Tisdag idag, hela familjen Ryding har varit på kyrkis och lekt på förmiddagen, idag spelades de på gitarren vilket Elvin älskade!

 

Elvin är lite kinkig på att somna själv, var tvungen att lägga mig med honom i våran säng nu för att han skulle somna, för att sedan lyfta över honom till sin säng! Så nu får vi hoppas på att han vilar ordentligt så att han inte blir grinig ikväll och så att vi kan gå över till grannen och leka lite.

 

Igår som sagt så var han väldigt kinkig... Han sov en halv timme när jag låg med honom i sängen.. Var väldigt krinig när vi åkte iväg för att dansa men hade tystnat väldigt fort och haft en väldigt bra kväll med gammel mormor och gammel morfar sin!

Så när jag kom hem från dansen så var de bara att duscha  och gå och lägga sig för lill pojken sov så sött i sin säng redan=)! Härligt med sådana kvällar=)!

 

Ja ska väl kanske ta och laga lite mat så att jag kanske får äta ifred.. Skulle ju vara skönt någon gång...

 

Just de har bokat en eckerö resa på lördag, så på lördag far hela familjen ryding och lille Malin=) Ska bli trevlans, komma hem ifrån lite granna och umgås nice!!!

 

Nej vattna blommorna såg jag att de kanske skulle behövas också.. Sedan blir de matlagning något så tråkigt som spaghetti och köttfärssås!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 25 oktober 2010 15:45

Jaha nu kör vi igång med sista lediga veckan, både jäkligt skönt och lite tråkigt!

Men tycker det ska bli väldigt skönt och kul att börja jobba igen!

 

Idag så tröttnade jag på att vara hemma när jag plockat och städat undan lite, elvin va lite krinig så gick över till grannen, lekte lite där sedan gick vi och hämtade hennes stora!

Så då sov elvin i en halv timme kanske i vagnen, nu så ligger han i sängen igen, hoppas hoppas han sover ett tag nu så att han är utvilad då mormor och morfar min kommer och ska vara barnvakt ikväll då jag ska dansa eftersom att jens jobbar kvällen!

Han verkar ng snart ha somnat iaf!

 

Ja som sagt så blir de dans då ikväll mera än så händer inte idag!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 24 oktober 2010 11:04

Inte ett jävla skit... Som vanligt...

Skulle behöva åka och handla eftersom att bilen försvinner i morgon då den ska in på lack.... Men lite onödigt att åka och handla när man inte får någon hjälp med vad som ska ätas i veckan, då vet man ju inte vad som ska handlas... så får väl bli pizzerian hela veckan så får den andra hälften käka findus låder... de låter kanon bra!

 

Vinter däcken ska sättas på bilen innan den far till lack, har ju erfarenhet om att fälgarna också blir lackade när de lackar grejer på detta ställe...

 

Jaha de var en liten tråkig uppdatering men så ser min dag ut!

 

Hejsvejs

//johanna

 

Av Johanna Ryding - 22 oktober 2010 15:01

Nä precis ingenting har hänt denna fredag.....

Elvin har varit lite små grinig tror att han har lite feber, men nu har han somnat så tempar honom när han har vilat lite. Kanske inte så smart att göra de när han har busat och haft sig...

 

Väntar på att min man ska komma hem.. han sa att han skulle vara hemma någon gång mellan 12-18.. Lätt att förbereda eller göra klart maten då..

Ikväll blir de tacos och kanske lite fredags mys, imorgon åker jag in till sala och dansar ÄNTLIGEN!!!=)

 

Nähä mera än så har jag väl inte att skriva idag!

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards