johannaryding

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Ryding - 30 november 2013 21:41

Eller är de söndag?! Är helt slut.. Blev lite fundersam på va de var för dag när folk skriver på facebook att de ska ut och festa! Va nog lite inställd på att de är söndag idag. Men icke är ju bara lördag än.

Igår va jag och Elin till globen horse show! Äntligen säger jag, va ju fleraår sedan man var där. Och den första man såg springa och plocka grejer va ju sjävklart min bästa ridskole lärare som jag hade för ja de måste vara ett år sedan. För de kan ju inte vara 10!!!! År sedan. För så gammal är jag ju inte.De va iaf jätte bra. Dock tyckte jag de hade lite låg volym på fyrspannet , väldigt lite med folk var de med. Brukar ju vara skit många. Men dock har jag ju aldrig varit där en fredag! Kanske är flera på lördagen!
Va i säng hemma halv två. Så de va bara att börja snarka eftersom jobbet kallade kl7!! Men de är klart värt de. Inte ofta de händer roliga saker.
Dock börjar man bli lite seg nu. Är väl dax att gå och sova. Men man vill ju få något gjort också.
Har iaf fått upp julgardiner och advents stakarna.
Blir inge mera jul pynt än så än så länge då de är lite rörigt när man håller på och gör om! Men bra blir de!

Har även fixat ihop adventskalendrarna så nu hoppas jag att barnen blir glada när de kommer hem i morgon:-D

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 24 november 2013 11:00

Söndagen är här och nu laddar vi inför en väldigt intensiv jobb vecka som är två veckor !:-) Kommer vara helt slut, men men man lär väl passa på att jobba så länge man får. Är väl jag som blir den första till att somna på kryssningen näst nästa helg haha. Och jag som är nyktrast :-)

Helgen började med ladies night i fredags. Vilket drag så jäkla kul :-) käkade först en super god måltid på tzatziki innan de va dax att dansa loss :-)
Igår var vi in till sala för att kolla tapeter till vardagsrummet. Men de va enklare att titta och beställa på nätet när man skulle ha foto tapet. Så får göra de istället.
Blev en spontan fika hos Elvins simon och alexander :-) haha han är rolig elvin. Sen va de bara hem och tömma vardagsrummet. Så nu har vi tv i sovrummet som jag ska ligga och titta på helt själv på denna vecka :-D

På torsdag är min lediga dag under dessa 14dagar så då ska jag och barnen passa på att åka till västerås för att försöka besikta bilen.

Ska försöka få upp lite julsaker också. Är ju förata advent nästa helg! Hur jag nu ska hinna de. Presenter ska slås in och fixas till adventskalenderna också. Och de har jag än så länge inte fixat något till. Så de blir spännande att se hur de ska hinnas med:-)

Har dans ikväll också. Får se hur mycke man klarar av att dansa ikväll. De gick ju bra förra veckan men de känns i knät. Man måste lixsom tänka till lite så att inte knät stannar och benet vrider sig:-)

Nej nu ska jag kolla lite danser och se vad som ska gå igenom ikväll. Tror de får bli the piper!

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 19 november 2013 22:25

Goder kväller härliga tisdags kväll!

Just nu är de reklam på tv och insåg att de gått några dagar sedan sist!
Fick paket i dag till ICA men får hämta de i morgon efter jobbet. Har varit hemma nu två dagar med de små. Då de haft lite hosta. Men i morgon blir de dagis igen då de är väldigt uttråkade på att vara hemma och för att de är bara snorigt.

Har fått mera jobb tider, eller ja intro dagar på flera ställen. Så har nu jobb fram till mitten av december :-)
Lite jobbigt är de bara när man aldrig vet hur veckorna blir. Blir lite hattigt fram och tillbaka.

På fredag blir de ladies night :-D och nästa fredag blir de globen horse show :-D mycke roligt att se fram emot nu härligt de känns som att jag behöver göra lite roligt nu. Hänt så mycke negativt så behöver lite positivt :-)

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 november 2013 20:54

Ja de är nog hur många som helst som undrar vad som hänt och händer i mitt lilla liv!
Inte så mycke faktiskt. Jo men de händer ju så mycke i mitt liv men har ingen lust att dela med mig av allting!

Har firat min mamma som fyllt åt. Min far på hans dag och barnens far!

Jag har jobbat litegranna inte speciellt mycket inte lika mycket som för ett tag sedan! Men de kanske kommer mera snart igen vem vet. I morgon är jag ledig så då ska de sökas jobb! Så vi får se vad de blir för spännande.

Snart blir de fest!

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 4 november 2013 21:33

Konstigt de där att man kan glömma att skriva av sig ibland!

De har väl inte hänt speciellt mycke. Har haft halloween party, fått en jädra massa gjort i trädgården bara ett och ett halvt träd kvar att klippa av fem så de känns bra.

Vet inte om jag har sagt vad proverna låg på men de va iaf 5, 5 och ska ligga på mellan 0, 5-1 så de va lite förhöjt. Mycke låter de som
Men de är nog inte så mycke för att vara mig brukar nog ha de dubbla eller mera. Nu är värdena normala igen. Men har fått medecin som ska tas vid varje måltid.

Har sökt lite jobb här och vsf men känns väldigt segt på den fronten. Känns som att man får nöja sig med vikarie jobb. Men de är ju jobb de med.

Moa har krånglat hela natten först när hennes mor tröttnade på att kliva upp i sängen en gång i halv timmen så hon fick ligga med mig i sängen så sov hon som en stock i fyra timmar jiho!

Ikväll blev de en kvälls promenad och har startat en plank utmaning på 30 dagar så får se hur detta går haha.

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards