johannaryding

Alla inlägg under januari 2015

Av Johanna Ryding - 23 januari 2015 21:54

God kväll fredag.
Fredag idag. Skulle ha jobbat idag men va tvungen att bli hemma. Satt på barnakuten med Elvin igår till klockan elva på kvällen. Han har haft ont i magen ett par dagar. Igår var de inte bra han var seg hela dagen dock inte så mycke på morgonen. När vi var å handlade satt han och nästan sov inte vagnen. När vi kom hem la han sig inte foster ställning i soffan. Hade en temp på nästan 39 grader. Så de va bara att ringa 1177. Dom sa upp till akuten. Magsmärtor och feber hör inte ihop. Så ja dumpade av Moa hos farmor. Och drog vidare till akademiska.
Som alltid går de fort i början blir inskriven och får ett rum. på typ tio minuter. Efter tre och en halv timme får man träffa läkaren. Visste inte om vi skulle få ligga kvar eller åka hem så va lika bra att sjukskriva sig. Tråkigt men behövligt va gör man inte för sina barn.
Lyckligtvis fick vi åka hem. Elvin blev dock lite besviken han hade velat ha frukost i sängen. Haha.
Så han fick lite McDonalds kl 23.
Var många som kollade konstigt när man kom in med ett litet barn så sent på en torsdags kväll. Men han va hungrig och hade inte ätit sen frukost.
Han har fortfarande feber och om de fortfarande är hög feber i morgon måste vi kontakta läkare igen. :(

Ja de va ju lite tråkiga nyheter. Vad har annars hänt i mitt liv?!
Jag har gett mig fasiken på att jag ska klara av att äta bättre detta året. Har gått hur bra som helst fram tills igår. Stressig och orolig. Så blir de som de blir. McDonalds igår ingen lunch och dåligt med mellan mål. Idag vart de frukost och ett mellanmål sedan pizza och lite ostbågar framför tvn. Ja jag är fan inte perfekt. Men jag försöker. Ibland försvinner motivationen men i morgon kör vi på nytt!
Då ska jag försöka ut och springa lite. De är ju snö men tror inte de är jätte halt så de är bara testa annars blir de en promenad.

Nästa vecka jobbar jag varje dag förutom fredag så ska försöka träna varje dag ? iaf varannan haha.

Nähä gå och sova kanske. Hur morgon dagen ser ut de visar sig.

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 13 januari 2015 19:11

God kväller.
Idag fick de bli en tidig kväll för mina barn. De har en förmåga att sitta och peta och peta i maten i över en timme innan de ätit upp. Idag tröttnade jag efter 30 minuter då började varningarna. Så sagt och gjort efter ca 50 minuter åkte maten bort från bordet. Upp i duschen sen vart de pyjamas och sängen på en gång. Utan bolibompa!
Får hoppas de lär sig en läxa.

för övrigt startade inte min dag så jäkla bra kan man säga.
halkade på sista trapp steget. Satte mig på backen fick ena trappstegs kanten i ryggen andra kanten i nacken. Så ja är ganska så öm kan man säga. Plus att jag bar Moa i ena armen. Som tur va gick de bra med henne men blev så klart jätte rädd.
Hade sagt till Elvin gå nu försiktigt för de är halt ute. Jaja sa han. När jag ramlade fick han ur sig jag ramlade iaf inte mamma. Ja då kunde jag faktiskt inte låta bli att skratta trots smärtan!

Skulle lämna in bilen idag för att få en diesel värmare in kopplad. När jag står på parkeringen till verkstaden så fick jag samtal om att Denna person som skulle göra jobbet var sjuk.. Så ja de va bara att ut rätta lite ärenden och sedan åka hem igen.

Har iaf pinat mig igenom att dammsuga och tvätta idag.
Så nu är de tv som gäller. Fick bli lite popcorn medecin och två Alvedon.

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 8 januari 2015 18:13

Jaha ja torsdagen är här. I morgon väntas jobb. Sen är de ledig helg ?

Idag har vi börjat dagen med gröt kl 10. Ja är man ledig så är man de och då får man sova. Sen begav vi oss ner till affären för att köpa makaroner och hämta min nya tränings väska. Den va perfekt , tror jag iaf. Tror allt kommer få plats bra iaf ?.
Min tanke till middagen va köttfärssås och makaroner då de fanns en skvätt i frysen. Men så blev de då inte. Då mannen i huset ville äta med oss vilket ju va trevligt men då räckte ju inte maten. Så fick bli middag på wärdshuset då jag inte orkade börja tänka på maträtter igen!

Har tvättat i princip hela dagen. Då maskinen äntligen fungerar igen. Bäddat rent i alla sängar med så nu är de skönt att gå och sova ?.

Nähä kolla klart på bolibompa med barnen innan de blir lägg dax för de. Och fotbad och ansikts mask för mig ? Med lite vindruvor framför tvn.
Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 7 januari 2015 21:02

Yey.. Onsdag idag och är ledig! Eller ja ledig å ledig föräldrar ledig då dagis bestämt att de har planerings dag idag och att de är stängt då!
Så ja dagen har gått i ett.
Har varit in till Sala servat bilen. Shoppade lite medans ?
Blev nytt tyg till köks soffan så nu är den omklädd fin fint nya gardiner till köket.
Så nu är julen borta. Nya fina lampor i alla fönster gardiner bytta och alla tomtar borta ? såå skönt.

Tvättmaskinen har äntligen blivit lagad efter ett avbrott på ca 5 veckor. Så ja morgon dagen blir att spendera med min tvätt tjohoo! ! !

Nu blir de film. Råkade ju somna till gårdagens film. Idag blir de allt en tjej vill ha.

Hejsvejs
/ / Johanna

Av Johanna Ryding - 1 januari 2015 21:37

Goder kväller så här första kvällen på de nya året!
Första dagen har varit lite seg.
Låg kvar i sängen till tolv och drog mig.
Ville inte gå upp bara ligga för mig själv en stund.

Har plockat ner julgranen är så trött nu på att Maja (katten) ska klättra och leka med granen. Senare i veckan åker nog resten av jul sakerna också.
Måste hitta tre snygga lamp skärmar först så jag kan sätta dit dem istället för stjärnorna ?
Bort med de gamla och in med de nya ?

Skulle så gärna vilja träna varje dag.
Som nu till exempel sitter själv och tittar på tv. Då kan man ju lika gärna träna. Men ja bor man där ja bor finns de inte direkt några gym öppet nu tyvärr!
Jag får nog helt enkelt nöja mig med att träna när ja jobbar!

Nähä kolla lite på filmen kanske eller ska man sova kanske!

Bjuder på någon härlig bild.
Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards