johannaryding

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Tjobaloba!

Av Johanna Ryding - 7 januari 2014 22:29

Tjola hoppsan hejsan på er alla glada läsare!


 Nähä ni kanske inte är så glada men jag känner mig hyfsat glad iaf!

Känner att jag börjat komma in i en bättre vana. Bättre mat och mera motion. Nja kanske inte så mycke mera än va de va innan 2014. Men på samma spår iaf!

De jag håller på med är INGET nyårs löfte, jag började smått med träning redan förra året för att vara mera exakt 21 Januari förra året började jag med promenader, varje dag de veckorna jag kunde och sedan provade jag på gymmet en månad, funkade väldigt bra jag gick dit i en hel månad, sen tappade jag de på grund av sommaren och att de gick bättre att vara i spåret. Sen va de gym kort igen, gick väldigt bra även då. Men blev lite sjukdomar i slutet och jul öppe håll! Har de året inte tänkt mycket på någon speciell mat ätet lite mindre kanske och mindre läsk godis och snaxs! Vilket har resulterat i -13KG!! Ja de går om man vill men detta har hänt på låååånnnggg tid!

Så nu tänkte jag väl även få in lite bättre kost, de går väl sådär kan man säga! Men bättre än förväntat iaf!

Som sagt har man viljan så ska de gå!

Så på fredag är de gym kort som gäller sen blir de gym fre, lörda varannan vecka och månda, onsda freda varannan vecka!

Som jag har fått råd om är ju då att få in träningen i vardagen och på så sätt kan jag få in den i vardagen, de gäller bara att komma över den där gränsen så kommer träning och kost gå i ett och bara flyta fram!


Och nej enligt vissa är jag inte speciellt stor och behöver gå ner mycket mera! Men enligt de där BMI:t som man inte ska kolla på så lär jag gå ner minst 10 till innan jag har en "sjukdom"


Till något helt annat, i morgon drar vardagen igång igen! Jobb på schemat onsda torsda freda! Så skönt de ska bli att jobba lite, men längtar sååå jädra mycket efter ett fast jobb fasta tider, ja behöver väl inte vara just fast fast jobb men ett vikariet eller något liknande på fasta tider så jag kan planera lite mera och aldrig behöva tänka vad händer i morgon?! Kommer jag bli väckt i natt av ett telefon samtal?!


Ja de blev en liten uppdatering om mina tankar som går!

Hade jätte mycket att skriva om känner jag men nu blev jag mera inne i Paradise hotel =)


Hejsvejs

//Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards