johannaryding

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna Ryding - 13 juni 2011 21:50

Måndag idag första dagen på den här veckan!

Känns som att veckan kommer bli väldigt lång!! Eller så går den väldigt fort eftersom att de är mycket att göra hela tiden!

 

Är den veckan jag jobbar sju dagar i rad! Jätte kul ja visst men de är lite jobbigt för Elvin!

Imorgon blir det dagis redan halv sju, som också de blir tre dagar i rad denna vecka!

 

Vad vi gjort idag ja de är väl att vi åkte in till uppsala på en shopping tur sen var de bara att gasa hem laga mat käka diska och cykla till jobbet!

 

Nu har man precis kommit hem nästan kollat lite på datorn och skriver här nu!

Men ska nog gå och sova nu upp och hoppa igen klockan fem i morgon bitti!

Jiho!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 9 juni 2011 23:25

Såg att går dagens inlägg blev lite konstigt, gjorde massor med mellan slag och hoppade rader men så blev de till ett och samma stycke!

Jaja ibland blir de konstigt med läsligt blev de ju iaf!

 

Jaha torsdag idag vad har hänt idag då!!

Jo vi har målat lite på altanen eller ja jens har gjort de kört skit till återbruket! Tanken var att sand skulle åka och hämtas så vi skulle kunna få upp poolen men de hanns inte med innan jens skulle börja jobba!

Tvättat har jag gjort med och vikt den också! Här går de snabbt när man hänger ut tvätten för att torka!

 

Sen på efter middagen blev det en sväng in till uppsala med grannen shoppade student present till min lillebror!

Sen blev de middag på Mcdonalds!

När vi kom hem var de bara att ta på sig gympa skor och gå en liten vända för att palla rabarber. Har ju fått i uppgift att göra rabarber paj tills i morgon!

Så nu står det tre pajer klara! Hoppas de blev goda också!

 

Sen nu på kvällen har jag oljat in det sista på altanen och grejat lite!

Nu sitter jag här och skriver en liten rad. Men ska stax gå och sova!

Måste ju kolla runt lite på datorn innan man somnar!

 

Stor saknad, för snart ett år sedan så försvann ni! Finns en väldigt stor saknad fortfarande och kommer alltid att vara!

Just dessa kvällar när man sitter själv vill man bara ha er är!

Fäller en liten tår på kvällarna för att saknaden är så stor!!<3

 

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 9 juni 2011 00:07

Jaha ja nu är onsdagen slut fast de känns inte som de har ju inte sovit ännu!Men klockan är över tolv. Det vill säga att det är torsdag idag!Idag började jag jobba klockan 14. Innan de så han jag dammsuga och damtorka golven i hela huset! Tanken var att jag skulle göra de igår kväll när jag kom hem från jobbet, men åkte med en sväng i lastbilen med min man!Så då fick jag helt enkelt städa idag istället! Fick även ta och fixa mat lådor till dagen! Sen hanns de inte med något mera! Så när jag kom hem från jobbet igen så va de bara att gå på fönstrena så nu är de tvättade!!Man måste passa på när man har barnvakt. Alla timmar är dyrbara ska hinna med så mycket som möjligt!Imorgon ska vi försöka hinna med att rensa bort där poolen ska stå och hämta hem lite sand att ha under poolen! Sen ska förhoppningsvis poolen hinna komma upp i morgon också!Får se hur mycket vi hinner!Måste även hinna åka in till staden och hitta på något till min lille lillebror som tar studenten på fredag! Men de går jag ta när Jens har börjat jobba! Sen måste jag ju hem till kollegan och palla lite rabarber också har fått i uppgift att fixa rabarber paj tills på fredag!!Ja vad gör man inte för sin käre mor och far! De hjälper ju mig så själv klart hjälper jag dem!De har iaf jag lärt mig i min uppfostran att man hjälper tillbaka och erbjuder sig!Nähä nu får det nog var färdig skrivet här sängen väntar!Hejsvejs//johanna

Av Johanna Ryding - 6 juni 2011 20:52

Jaha då var helgen slut då!

Mycket har vi gjort i helgen eller gjort och gjort vi har gjort saker men kanske inte så vettiga saker=)!

I lördags var vi ute på sjön Elvins första båt utflykt till rågsäcken!

Med min mormor och morfars båt. Blev en hel dag på sjön! Härligt och första doppet för i år blev det också 16grader varmt var de i vattnet svalkade skönt och man torkade fort som attans när man kom upp!

 

I går fick vi besök av mamma och pappa. Vi skulle ha dans träning igår kväll. Så de kom och grillade lite innan träning!

Sen blev de träning och mor och far sov över!

 

Imorse blev de frukost ute på altanen så skönt att käka ute!

Sen blev det uppvisning uppe på hembygds gården här i heby! Jätte nervös är de innan man kommer igång fast man kan de så bra !Men ändå ska man vara nervös!

 

Mamma och pappa tog Elvin med sig hem eftersom att både jag och jens jobbar kväll den här veckan så fungerar de inte!

Så Elvin får vara hos sin mormor och morfar några dagar!

 

Vi åkte ut på sjön med en kompis mitt på dagen när Elvin och mamma och pappa hade åkt.

När vi kom hem så köpte vi olja till altanen trodde verkligen att de skulle räcka men blev åtta rader kvar så blir att köpa mera olja och fortsätta kanske i morgon kväll när man slutat!

Så de här dagarna ska vi försöka få så mycket som möjligt gjort här hemma medans vi är barn lediga och de timmar vi inte jobbar på dygnet!

 

Nej nu ska vi titta på lite film tror jag!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 2 juni 2011 20:42

Torsdag eller Söndag?! Blir så förvirrande med dessa röda dagar hit och dit!

Jobbat till 19 ikväll fick bli en kebab båt till kvälls mat, för karln hade varit på äventyr i västerås så blev inge mat lagat här hemma heller, som vanligt då när man jobbar=)!

Så jobbigt att jobba till stängning dessa röda dagar. för då stänger helt plötsligt ica klockan sex.. men en röd dag är de ju även på söndagar men då har de öppet till nio! Då kan man väl ha öppet alla röda dagar till nio!

Jaja då får iaf vi alla griniga ica kunder en minut innan stänging. Hittar ingenting och ska ha hjälp med allt och vägrar gå ut!! Vafan kom lite oftare så kanske ni hittar!!

 

Imorgon blir ett kort jobb pass. Jens jobbar i morgon bitti igen så jag och elvin ska hitta på något men vad som vanligt de vet man inte!!

Sedan är de ledig helg som gäller! Jiho!!

de ända som jag vet händer är att på söndag blir det dans träning och grillning sedan blir de dans uppvisning på måndag!

 

Nej nu ska jag kika mera på tv som vanligt=)!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 1 juni 2011 19:37

Jaha då är man helt slut idag då!

Hade en liten son i morse som tyckte att det var dax att gå upp redan tjugo över fyra!!

Ingen idé att ge honom välling i sängen då och låta honom somna om eftersom att han skulle lämnas på dagis halv sju i morse!!

Så de har inte blivit mycket till sömn i natt!

Jobbade till nio och när man kommer hem kan man inte gå och lägga sig på en gång så de blev att titta på BB innan sängen kallade!

Så ja inte många timmars sömn inatt!

 

Kvaft och äckligt är de ute också! Hur dålig luft som helst på jobbet svettas ihjäl bara man rör sig! Usch de är ingenting man tycker om!

 

 

Så ja har inte blivit så mycket gjort idag helt slut som sagt! Hade tänkt gå och träna men inte blev de så heller!

Jens är ute och tar en cykel tur och båda kan ju inte vara hem ifrån samtidigt!

 

Just nu tittas de på tv.. Men man håller på och somnar! Men måste vara uppe och titta på BB så klart!!

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards