johannaryding

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Johanna Ryding - 17 februari 2012 19:52

Fredags kvällen är nu här igen!

 

Men vad har vi gjort innan det blev ferdag kväll då, jo jag och Elvin har varit ute och åkt

lite pulka men först skulle vi röja lite snö men Elvin är lite rädd för snö slungan så det blev inte mycket

röjt.

Jens har fixat med ved och varit och fått massage tur för honom! Så vi har haft fullt upp allesammans hela dagen kan man säga..

När Elvin blev trött och somnade en stund så passade jag på att röja klart innan Jens kom hem och

plattade till all snö!

ÄR faktist väldigt roligt att röja snö har jag kommit på =) Är så lätt och smidigt!

Den här korta tiden som de tar att röja den här STORA gården så LÅNG tid tog de att skotta

vid de andra huset men då för hand! Ja de är lång tid med de lilla som ska röjas i andra huset och kort

tid om man ska räkna den stora ytan här att röja på! ja ni kanske förstår lite vad jag menar iaf :P

 

Elvin hjälpte mig idag och göra potatis gratäng, vilket givetvis var JÄTTE roligt, smakade hela tiden gjorde han med, men hur man kan tycka en potatis skiva med massa peppar och salt på kan vara gott. De vet jag inte..

Sen tycker inte jag de är så jätte gott att bara käka salt, men de tycker tydligen Elvin..

 

Imorgon ska vi ut på utflykt hela familjen=) Var väldigt längesedan de hände men i morgon då jäklar..

Fick västupplands nytt idag (tror att de heter så) Och där annonserades de om att de var mini skogs mässan tror jag :S Idag och i morgon iaf!

Så i morgon ska vi åka och kolla på de, skogsmaskiner och grejs. Tror det kommer bli väldigt kul för Elvin iaf!

 

Nu är Jens iväg och ska röja vid de andra huset (han tog med sig slungan) :P Sen blir de varma mackor mys framför tvn, inte för att de är så mycket att titta på direkt.. Men de blir nog bra ändå=)

 

Nej nu ska jag börja med mina mackor=)

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards