johannaryding

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Johanna Ryding - 9 november 2010 20:36

Jaha ja idag har man varit ledig.

 

Dagen började på kyrkis.. Har ju inte varit där på över en vecka. Så elvin tyckte att det var jätte kul att komma dit och leka med alla leksaker och titta på alla barnen och sjunga litegranna=)!

 

Efter detta så kände jag att nej jag vill inte bara sitta hemma och tråka och ha en son som bara är uttråkad, så packade ihop väskan och åkte mot Västerås. När jag kom till västerås ångrade jag lite att jag åkte.. snö kaos i västerås inte så jätte mycket när jag kom men de blev bara värre och värre. Besökte mamma på jobbet, sedan vart det ett besök hos storebror längesedan man var där och drygade runt..

Sedan åkte vi hem till far och pratade lite skit och sedan fick elvin lite käk.

Vid fyra tiden så packade vi in oss i bilen och far iväg hemåt.. Fy fan vilket väder.. Tog en timme att komma utfrån västerås.. Köer över allt försökte ta annan väg men de va ju mera kö där... Så jag fick köa.. En bil i diket va de vid hökåsen.. Så där va de kö fast från sala hållet.. Tänkte då smarta jag att kör lugnt här för de kan ju få för sig att vända de som köar. Ja de va de ju också så var tvungen att tvär nita..

Tur var de väl att de inte gick så fort eftersom att de gick i karavan hela vägen hem i 50....

Vid vägarbetet där man är tvungen att ta en extra sväng var de en häst transport som fastnat i backen.. men som tur var va de från sala satt säga.. Så var ytterligare kö där in mot västerås som tur va..

Vid Evelunds rondellen låg de ett släp som låg i diket och lastbilen stod på väg och försökte köra upp släpet.. Tror inte han lyckades!!

 

Två timmar senare var jag hemma.. Aldrig varit med om att de tagit så lång tid från västerås..

 

Ja de var min uppdatering

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards