johannaryding

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Johanna Ryding - 27 juli 2012 21:46

Ja, jag vet det är inte ofta jag skriver några rader här, men tiden och orken finns tyvärr inte.

Det finns ju ändå några som är intresserade om  hur de är och hur de går!

Så jag kan väl skriva några rader ibland iaf!


Tyvärr händet det inte speciellt mycket intressant här iaf. Just nu är det mest Sova när man kan de få

timmarna som Moa sover! Jo hon sover Hela nätterna inte vaken flera timmar men fortfarande så att man måste

gå upp flera gånger på en natt..

På dagarna går man på "spar låga" hur länge man nu kan göra de, de vet jag inte!

Men de gör man på dagarna för då är de en stor bebis som ska underhållas och orka sätta gränser

och vara bestämt.. Två års trotsen börjar komma eller om de är syskon trots ja de är svårt att säga!


I Måndags var jag och dansade på djäkneberget åter igen! Hur kul som helst att komma ut och dansa och

bara vara. (lämnade barnen hemma)  Men är lite jobbigt periods vis med snittet! För några sekunder när jag dansade så kändes de som att man drar ett A4 papper mot huden. Lite läskigt men de går över super fort.


Har även varit på lek och buslandet, en dag för ett tag sedan! Jag blev väldigt besviken trodde Moa kunde sova gott i sin vagn så både jag och jens kunde leka med Elvin men nej!

Inga barnvagnar fick man ha med sig in. En babysitter tyckte de att en 1månaders gammal bebis skulle sitta i hela dagen..

 Så jag blev sittandes vid ett bord och snick snackade med Bästa Elin medans Jens och Elvin sprang runt pch lekte och åkte karusell!

Vi fick ju iaf en jädrans god sallad dock väldigt dyr men de var den nästan värd!


Tidigare i veckan så var jag och Elin på shopping runda på erikslund dock var det hennes tur att vara gravid och gnällig<3 Hittade en jädra massa kläder men dock mest tröjor eller ja linnen, va rea över allt så tog lite längre tid att gå igenom allt än vad vi hade tänkt oss men de var de verkligen värt. Hittade till och med ett par byxor ja tro de eller ej men de är sant iaf=)


Igår var jag och grannen ute och gick blev en "morgon" Promenad såg en jädrans massa blåbär.

Fick hem besök av trygg hansa gick igenom alla försäkringar och fixade en försäkring på Moa så nu kan hon slå sig, hihi!

På kvällen tog vi en tur till skogen hela familjen och plockade blåbör, hade plockat hallon mitt på dagen men då från våran trädgård=) 

Så lite sent men vid sju tiden blev det pannkaka glass och färska bär! Mumsigt!

Så Elvin blev väldigt spidad igår kvällen men vi lyckades få honom att somna ändå=)


Ikväll blev det grillning potatisgratäng och kött.. Och ja de går att göra potatisgratäng på färskpotatis, plockade de i landet och gjorde gratäng strac där efter så de fungerar utmärkt!

Till efterrätt blev det bärpaj och vanlljsås. Hur gått som helst och det finns till och med lite bär kvar=)!


Nej nu ska jag nog ta och natta Moa!


Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards