johannaryding

Alla inlägg under maj 2011

Av Johanna Ryding - 14 maj 2011 22:31

Lördag idag, de här är min jobbar helg så jobbar hela helgen! Började redan klockan elva i morse. Ja idag blev det faktist morse fast i övrigt brukar det vara lunch tid!

Men eftersom att vi är barn lediga den här helgen så blev det morgon!

 

Var in och lämnade Elvin igår hos mamma och pappa! Tog en mat bit på pizza hut!

Sedan blev det snabb shopping på hälla, kom dit kvar i åtta och de stänger ju åtta så de blev en snabb shopping! Men vi fick de vi behövde iaf!

Elvin behöver kläder så blev lite t-shirts både bodys och vanliga och några shorts. Och lite strumpor! Väl behövligt men mera behövs. Går åt mycket ombyte sedan han började på dagis men de blir ju så när man tycker om att hålla vatten eööer mjölk över sig! Och även älskar mackor med mjuk ost som han äter med hela kroppen!

 

Efter denna shopping så bar de iväg ner på stan för lite bio. Fast five tror jag den förkortas de är väl de namnet jag kan stava till:P haha!

Men jag tyckte faktist att den var jätte bra var sådan härlig stämning i hela bio salen så de var hur kul som helst att kolla på bio igår!

Sedan blev de en sväng på stationen bara åkte igenom!

För jens ville kolla på en Olycka som hade hänt precis utanför p-huset! Troligtvis någon som har varit påvekad för de hade kört in i en lyckstolpe och trolgtivs smitit där ifrån såg de ut som!

Så därför blev de en sväng på stationen också hade inte detta hänt så hade vi åkt andra hållet och hem igen!

Så var inte hemma förän klockan slagit ett tror jag den blev innan vi kom i säng!

Var längesedan man var ute så länge!

 

Nej i morgon är det upp och jobba igen men då har jag sov morgon till tolv!

Men de blir upp ganska tidigt iaf för att jag hinna träna innan jag börjar jobba!!

Jens ska hämta hem våran son så han är hemma när jag kommer hem imorgon från jobbet!

 

Nej nu ska jag kolla lite på eurovision! Har inte sett från början eftersom att de blev en hyr film ikväll Due Date. Kan verkligen rekomendera den!

 

Nej Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 maj 2011 18:53

Torsdag idag Elvin har varit på dagis några timmar idag fast jag varit ledig!

Vilket betyder att jag har varit på ett gym pass och röjt med dammsugaren här hemma!

Ja det är faktist skönt att han får gå på dagis vissa veckor när jag är ledig och han tycker det är jätte kul på dagis!

Idag när vi kom och hämtade honom ville han inte åka hem, han ville ju följa med de andra barnen till lekparken!

Men blir långa och många dagar nästa vecka så då hinner han nog gå och leka lite!

 

Jens jobbar kväll även denna kvällen som resterande av veckan så jag och Elvin har varit själva på eftermiddagen!

Nu ligger han och sover i sin säng hoppas att han sover bättre i natt!

Han sover inte så jätte bra nätterna efter dagis! Är mycket nytt i huvudet och tankarna så han drömmer mycket!!

 

Imorgon ska vi åka och lämna Elvin, hans mormor och morfar ringde och frågade om de fick vara barn vakt tills på lördag! Ja visst de tackar man väl inte nej till! Själv jobbar jag hela helgen! Men till slut blev de bestämmt att han skulle vara där hela helgen även tills på söndag!

Är tydligen barnens dag i Västerås på lördag!

 

Det blir bra med lite barnvakt, då kan Jens pilla på bilen och fixa med lite bra saker hemma som man inte kan göra när man har Elvin hemma!

Har märkt att man hinner väldigt mycket även fast han bara är borta några timmar!

Men även hinner man vila!

 

Nej nu ska jag titta och slappa lite framför tvn!

Kanske ska kolla om de går någon bra film på bio också=)

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 11 maj 2011 09:39

Lill Lördag idag!

Eller onsdag som vanligt folk säger.

 

Idag jobbar jag kväll börjar inte förän klockan 14, så idag får Elvin sova och käka lunch hemma innan han far till dagis.

Jens jobbar också kväll vilket betyder att det blir lite problem för oss, dagis stänger sex inte nio!

Men eftersom att jag har så snälla föräldrar så ska de åka och hämta Elvin på dagis och åka hem till oss och lägga honom! Hur bra som helst så då är den här dagen löst den med!

 

Ja något speciellt annars händer väl inte idag, tänkte gå och träna på förmiddagen men känns inte som att man orkar de när man inte sover ordentligt på nätterna!

Men vi får se de beror på när Jens tänker gå upp. Orkar inte stressa med träningen!

 

Jaha nej de händer för övrigt inte mycket alls idag faktist!

 

Kolla runt lite på datorn tänkte jag!

Har lyckats ändra lite på färgerna nu också på bloggen så kanske texten syns bättre!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 9 maj 2011 11:47

Ny vecka nya tag!

 

Jag är ledig idag Elvin är ledig idag och Jens jobbar kväll/eftermiddag!

 

Jag och Elvin har varit och vecko handlat här på morgonen, sedan blev de lite lek ute på gräsmattan tills han protisterade och verkligen ville gå och sova middag! Förstår inte hur de gör på dagis då de lyckas hålla honom vaken från sex på morgonen till tolv mitt på dagen och kunna äta lunch innan han somnar!

Försökte ge honom lunch igår innan han skulle sova men de ville han inte! Han var så trött!

Jaja idag höll vi honom vaken till elva iaf!

 

Så medans lille man har sovit middag har jens klippt gräsmattan för första gången. Ett bra tecken på att sommaren är här!

Och jag har spolat av ute möblerna och altanen för vi/jag ska passa på att olja in möbler och altan medans Elvin är på dagis på torsdag!

De är iaf mitt/vårat mål!

 

Idag på eftermiddagen blir det en sväng till sala lekpark jiho!! i det fina vädret!

 

Nej nu ska jag hitt på något annat förbereda maten kanske!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 7 maj 2011 11:53

Helg idag och det är lördag, inte ofta jag har helg och samtidigt är en lördag!

 

Är vår yran i Heby idag! Så när Elvin sovit klart och fått i sig lite lunch så dra vi ner på byn. Körslaget ska de vara nere på "scen" klockan ett och de vill man ju inte missa nej nej!

Sen skulle de vara något dans uppvisning också spännande och se vad de kommer bli!

 

Har redan varit ner och kollat läget nere på byn då vi har åkt ner med lastbilen "scenen" Och parkerat den! Så Elvin har fått åkt lite lastbil nu på morgonen vilket han så klart tyckte var väldigt spännande han satt stilla som en mus och tittade och pekade hela vägen fram!

 

Medans Elvin har legat och sovit har jag hållt på lite här med bloggen tänkte att jag kanske skulle lyckas själv och fixa med bilderna och ändra lite färger, färger har jag lyckats ändra iaf! Men vette tusan om det blev så bra med färgerna men jag håller på och ska klura ut hur jag vill ha de!

Bilderna kanske jag kan anlita någon att hjälpa mig med;) Och Malin du behöver inte känna dig träffade eller så, men de är ju så klart du som får fixa om du vill;) Är ju inte så duktig av mig=) Hihi!

 

Så ni får helt enkelt ha lite övers seende med att de kanske ser lite konstigt ut här ett tag!

 

Nej nu måste jag gå på toa!

Hejsvejs

//Johana

Av Johanna Ryding - 5 maj 2011 20:39

Torsdag idag ni som missat detta!

 

Jobbade igår och idag mellan 7-16! Så dessa två dagar har Elvin varit på dagis på "riktigt" Och det har gått hur bra som helst!

De tycker att han är väldigt duktig på att äta själv!

Känns som att man har flyttat till Morgongåva kan jag säga man åker där ifrån till jobbet och när man slutar åker man dit igen!

Gud så kul det känns!

 

Igår kväll efter jobbet blev det ett gym pass  lika så ikväll har jag varit på ett gympass! Så skönt att träna lite. Man känner sig piggare och lättare!

Nästa träning blir tydligen prova på i sala på söndag! Ska bli intressant!

 

Imorgon är jag ledig fram till fem så jobbar man kvällen men är sedan ledig hela helgen plus måndagen!

Så de kommer bli kanon detta!

 

Nej nu ska jag slappa framför tvn och sedan blir det duschen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 3 maj 2011 12:52

Tisdag idag, ska jobba kväll idag, börjar inte förän klockan fem!

Jens har sin första arbets dag idag. Han jobbar morgon så idag är Elvin ledig från dagis eftersom att jens hinner hem innan jag börjar jobba så då får inte lille man gå på dagis!

 

Så istället har vi varit til kyrkis idag hur länge som helst var det sedan vi var där! Men han tyckte de var jätte kul tog dog några minuter innan han kom igång!

 

Och snöa gjorde de när vi gick upp i morse, inte kul! Är lite halv kallt inne men eftersom att vi inte kör med pellets brännaren längre så ska de eldas och de får banne mig jens göra när han är så jädrans envis och inte sätter fart på pellets brännare!

 

Elvin ligger och vilar lite efter äventyret till kyrkis och lite lunch i magen!

 

Imorgon börjar jag jobba klockan sju så då ska Elvin till dagis till halv sju!

Spännande att se hur kul han tycker de är att åka iväg så tidigt och gå upp så tidigt!

Hans mamma tycker inte om de eftersom att de betyder att jag måste gå upp senast fem för att hinna äta frukost och fixa allt med mig själv innan jag ska börja jobba och för att hinna få upp lill pojken och ge honom välling och allt va de är!

 

Nej nu ska jag förbereda lite käk!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 1 maj 2011 19:57

Söndag idag! Ny månad nya händelser!

Jobbat idag som vanligt känns de som, men var min korta helg så slutade klockan tre!

Så då cyklade jag hem hämtade min son och så åkte vi till ransta !Hälsade på bästa Madde och lilla Joanna, så go liten tjej!

Elvin tyckte det var väldigt intressant och trevligt. MEN det fanns ju en katt där också så Elvin hade litre besluts ångest där i slutet om han skulle vara hos katten eller hos Joanna!

 

Imorgon är det måndag ingen dans! Tråkigt men men!

Elvin börjar sin första dag på dagis! Så spännande att se hur denna veckan blir, nu ska han ju vara på dagis när både jag och jens jobbar!

Men i morgon är jag ledig när han ska vara på dagis så tänkte att jag skulle passa på att åka till gymmet kanske ! Visar sig hur de blir..

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards