johannaryding

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

2 Veckor!

Av Johanna Ryding - 1 juli 2012 19:39

Japp nu är lilla Moa två veckor gammal, jag har varit hemma en vecka!

Det är så skönt att äntligen vara hemma sova i sin egen säng fast man bara får sova

antingen tre eller fyra timmar i streck så är de ändå värt att vara hemma och sova

gott i sin egna säng!


Igår hade vi fin besök av Elin och Johan och lilla Saga så klart! Alla blev vi väldigt blöta minst

en gång men Elin blev nog blöt flera gånger=) Elvin tycker att det är väldigt roligt att spruta vatten.

Så de blev en grill kväll igår med hasselbacks potatis och bacon inlindad fläskfilé som avslutades

med kladdakaka grädde och färska jordgubbar=)!


Vad mera som har hänt sedan jag sist skrev ja de har inte hänt speciellt mycket

har fyllt år men de är väl inget att fira när man är så gammal som jag :P!


Idag har Moa varit vaken nästan hela dagen bara sovit små stunder så nu ligger hon och

tar en riktigt lång tupp lur. Men hon lär nog snart väckas och matas litegranna!


Just de i fredags var vi till BVC för första gången, lilla fröken har gått upp 200g sedan hon kom

hem vilket är väldigt bra hon stiger bra i vikt till skillnad från vad hennes storebror gjorde,

men den här gången gjorde vi ju rätt från början och började med ersättning på en gång.

Så smidigt och de fungerar kanon bra och Jens älskar att kunna ge sitt barn mat=)!


Å sen slog de mig att om en månad åker jag och mor på våran årliga dans i karlstad=)

Som jag har längtat, måste verkligen ta mig i kragen och dansa som attan allt jag kan

oavsett om de är tråkigt eller ej. Var ju så länge sedan jag dansade=)!


Nej snart får jag köttbulls macka, tror inte min man har förstått att Moa är ute nu!

För han blir väldigt sugen på saker på kvällarna och ska ha något att äta!

Men grejen är ju att jag är inte gravid längre :P haha!


Hejsvejs

//Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards