johannaryding

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Johanna Ryding - 9 maj 2012 21:12

Jaha då har vi kommit till onsdagen då, dagen mitt i arbetsveckan!

 

Här har vi inte gjort mycket den här veckan i stort sätt ingenting faktist, Elvin har var lite dålig fortfarande snorig hostig och väldigt grinig!

Men idag har vi bestämmt att i morgon ska han få gå till dagis och leka av sig lite med sina kompisar! Tror att mycket av allt gnäll är för att han är uttråkad är väl tråkigt att bara vara hemma hela tiden med sin mamma och pappa.

 

Va till barnmorskan igår på kontroll, allting såg bara bra. Så nu blir nästa besök om två veckor igen och sen blir de med två veckors mellan rum känns som att den här jobbiga resan snart är över. Ja den har varit jobbig, illamåendet har inte slutat ännu sover inte bra på nätterna så är trött för de mesta och ryggen och börjat verka!Det är verkligen rean motsatsen till första graviditeten skönt att de snart är över och väldigt mysigt med en liten bebis i min famn snart snart=)

Ännu roligare är de ju när de är flera som man känner som också ska ha barn=) känner sig inte lika ensam som man gjorde med Elvin =) Härligt.

 

Va hos läkaren i måndags också. Så nu är jag sjukskriven halv tid, så måste bara söka jobb halvtid. Men ska inte söka stillasittande jobb och jobb som innebär tynga lyft, frågan är då vad man ska söka för jobb?!

Blir spännande att se vad handläggaren på arbetsförmedlingen säger om de på fredag när jag ska dit!

 

Nähä nu ska jag kolla klart på greys anatomy och sedan hänga den sista tvätt maskinen!

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards