johannaryding

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Johanna Ryding - 28 september 2012 21:09

Jiho fredagen är här, vilket ska betyda att man ska ha fredags mys och bara ha de trevligt!


Ja jag har haft en bra dag faktist, jag och Elvin steg upp vid sju tiden.. Kollade bolibompa och käkade frukost i lugn och ro!

Sen vid nio tiden gick vi upp och väckte Moa och Jens, Moa hade sovit sedan halv nio kvällen innan! ! Så tyckte att de räckte med sömn för hennes del!!

Sen tog jag och Elvin på oss lite kläder och for till Elvins och min kompis för lite lek på förmiddagen!

Och som vanligt tyckte Elvin att jag kunde åka hem och han stanna kvar när jag tyckte de var dax att åka hem för att äta lite lunch!

Men till slut så följde han med mig hem, vi käkade lite snabb lunch pytt i panna hur gått som helst älskar pytt i panna!

Sen for vi till Morgongåva för att nu var de dax att klippa sig, för mig var de längesedan, men Elvin har klippt sig en gång mera en vad jag har gjort!

De var till och med så att frisören kollade i sin kalender när vi var där sist, hon tyckte inte att de var så längesedan Elvin klippte sig! Och de tyckte inte jag heller.. Men han var väldigt lång hårig.. Sen när jag kom hem så kom jag på att jag åkte ju och klippte honom innan jag åkte till Karlstad i sommras! Så 3 augusti klippte han sig sist! Men de behövdes klippas igen han var så långhårig!

 Och Jag med för den delen, långhårig är jag ju jämnt :P

Men efter graviditeten har mitt hår blivit jätte dåligt risigt och tappar massa hår så de behövde en upp fräschning. ( var samma sak efter Elvin vid den här tiden så inget konstigt)

Sen vart de hem monterade upp Moas nya babysitter medans vi lagat lite kvälls mat pommes och korv=) Riktig fredags mat!

Sen har de blivit mys i soffan med ostbågar för Elvins del innan de var läggdags!

Jens och hans polare är i "versktaden" och Spelar pang pang spel tror de kallas för att lana :P

Och jag är då inne har ätit lite ostbågar jag med men nu blir de inge mera av den varan då jag ställde mig upp och bar Moa kände jag av bukspotskörteln på en gång!

Visst de kanske inte är den men utgår jämnt ifrån att de är den när de gör ont på samma ställe som alltid!

Men nu är de bra när jag sitter ner och inte bär Moa!

Hon har föresten sovit nu i en timme i min famn men vaknade på en gång när jag la henne ner och är nu grinig!

Så får väl försöka ge henne lite mera mat så kanske hon somnar om igen! Jag som hade hoppats på att kunna sitta själv i soffan och kolla på en film i kväll men verkar inte bli så iaf!


Imorgon ska jag banne mig ut i växthuset och fortsätta.. försöka få ut all jord, hitta något att linda in vindruvsrankan med för de ska man tydligen göra på vintern! Kanske få upp lite plattor! Får ta ett kort i morgon igen så jag kan visa min trogna blogg läsare :P


Sammanfattning av denna dag är alltså att jag har haft en hel ensam dag med min lille pojke =)!


Hejsvejs

//Johanna


Ovido - Quiz & Flashcards