johannaryding

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Nähä!

Av Johanna Ryding - 29 maj 2012 14:06

Inget intressant hade hänt hos er som läser, ja så kan de ju vara också.

Kan ju inte hända så mycket intressant hos alla.

 

I helgen blev de som sagt dans, orkade mera än vad jag trodde men slocknade då som en

stock när jag la huvudet på kudden! Och tro de eller ej sov som en stock med tills mamma

väckte mig vid nio! Skulle ju hinna med en sväng på marknaden innan de var dax att fara hem

och jobba några timmar!

 

Den här veckan ska jag jobba fyra timmar söndag till torsdag!

 

Mycket har blivit gjort i helgen fast jag dock inte har gjort någonting!

Började med att i fredags så hämtade vi hem sand och fixade plats för poolen.

En sväng in till uppsala och shoppade lite, upp montering av poolen på kvällen.

Sen fick vi hjälp för att lyfta den på plats. Dock precis när de blev storm..

Jens försökte hålla poolen själv i blåsten de gick bra men den höll på att flyga iväg några gånger

medans jag och en bekant sprang runt och samlade ihop allting på tomten som hade spridit ut

sig på bara några minuter!

Blev till at sopa lite glas också hann inte riktigt med att stänga alla fönster så de resulterade

i att en ljusstake fög ut genom fönstret lika så en lampa där sladden hade ryckts av..

Så ja ni kan väl kanske tänka er hur mycket de blåste!

Tur att Jens tog ner blomman i fönstret innan stormen kom.

 

Igår hände inte mycket alls.. Vilade mest hela dagen innan de var dags för att fara iväg

till jobbet!

 

Idag har jag lämnat Elvin på dagis, dagis personalen säger att jag snart kommer föda på cykeln

som jag cyklar=) Men de går faktist bättre att cykla än att gå!

Sen när jag kom hem skulle jag bara pusta ut i soffan en stund vilket slutade

med att jag somnade och pappa ringde och väckte mig. Vilket var väl tur de annars

hade jag nog sovit fortfarande! Så har hunnit baka en morots kaka, vattnat mina växter i

växthuset gödslat lite och planterat ner mina pelargonier!

Nu är de bara en dusch kvar och sedan börja med maten så den är klar när Elvin kommer hem.

Jens skulle vara så snäll att hämta honom idag=)  Men först skulle han gräva lite mera i

den framtida sandlådan!

 

Nej nu har ni fått lite uppdatering för denna gång!

Hejsvejs

//Johanna

 
 
Ingen bild

kusin malin

29 maj 2012 14:21

Man kanske skulle cykla i affärn ist för att gå =) Kanske inte gör lika ont då :D

Johanna Ryding

4 juni 2012 19:43

Haha ja de är mycket bättre att cykla men den hade de blivit punktering på men är nu lagad=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards