johannaryding

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Min trivsel.

Av Johanna Ryding - 21 september 2012 08:30

God morgon mina vänner!!
Jag har egentligen inte så mycket att skriva om här idag.


Men tänkte att jag skulle berätta lite hur jag trivs i Heby!!
De är många som är nyfikna på de och "pratar" mycke om de...
När jag flyttade till Heby -06 direkt efter studenten så trivdes jag till 90% allt var topp förutom att jag inte hade familj och mina intressen här.
Vi köpte vårat första hus augusti -06 Hade fortfarande jobb på härjar camping. Men när de va slut blev de sämre. Arbetslös och ingen att umgås med. De jag umgicks med var min sambo och bästa Micke. Men de jobbade ju också. Så jag fick dryga med de när de slutat jobba:-) Men min trivsel sjönk väl i
stort sätt hela tiden. Fick jobb nere på coop lagom till jul -06 Så man gick inte hemma så länge. Trivdes hur bra som helst på jobbet men när man kom hem till ett tomt hem var de Tv:n som va mitt bästa sällskap..
-10 Förändrades min trivsel avse värt. Mars -10 kom vårat första barn. De resulterade i att vi gifte oss. Hittade en underbar kompis som varit så nära hela min tid men ändå inte. Så nu jäklar höjdes trivsel desto mera. Fick en underbar kompis som folk tror/tycker att vi är systrar. Men tyvärr de är vi inte men väldigt bra kompisar Min bästa franka:-)
Vänner säger man att man har många. Ja de kanske man har. Men hur bra är de igentligen? Jag har två av de bästa och underbaraste vännerna och de är Franka och Elin<3
Sen finns de två till. Men vi har ingen kontakt alls men jag vet/tror/hoppas att den dagen vi ringer varandra för att prata få hjälp eller bara snacka av oss så ställer de alltid upp. Gammal vänskap försvinner aldrig. Ni vet vilka ni är om ni läser vilket jag tror ni gör?
Ja vad ska man mera säga. Jo januari-12 blev jag uppsagd vi fick vetskap om att vi skulle bli föräldrar i juni närmare bestämt min födelsedag. Vi fick tillgång till vårat "nya" hus. Och så var allt igång. Stressigt här och där en rent ut sagt för jäklig graviditet. Men jag har kommit igenom de också med hjälp av mina underbara vänner. Vilket som sagt bara är två men värda som att de skulle vara hundra.
Våran lilla Moa kom till världen lite tidigare än planerat med akut snitt blev sövd och kände mig död efteråt.
Jag blev sjuk och inlagd tre dagar längre än Moa.
När jag kom hem var jag bara trött och helt slut. Så jag hade turen att mina underbara föräldrar hade möjlighet att vara här och hjälpa mig en längre tid.
Först idag kan jag säga att min trivsel nivå ligger på 90%.
Är gift har en underbar familj allt börjar fungera med två barn ett nytt hus och de gamla äntligen sålt..
Har mina vänner i vått och tort.


Livet är inte guld varje dag men de ska de inte vara. Ingen har ett liv som är guld 24/7 De som försöker utspela de via nätet tror jag att de gör för försöka tro på de själva...


För att jag inte kan säga att jag trivs till 150% är för att jag har fortfarande en väldigt stor underbar familj som jag har långt bort. Och mina fritids intressen lika långt bort.


Sen är de ju så också att jag var en hel del i Heby trakten innan jag blev tillsammans med Jens och den tiden både saknar jag och inte saknar på många olika vis och att bo i Heby får mig att minnas mycket, ja jag vet att de är typ 100år sedan men tankarna finns iaf!


De får sluta mitt inlägg idag.
Hejsvejs
//Johanna

 
 
Ingen bild

Malin Kusin

21 september 2012 10:16

men usch, nu får jag nästan en liten tår i ögat =/ Det finns inget värre än när folk inte har mår/mått bra! Vet ju precis själv hur jävligt det är när man inte har några "kompisar" o sitter helt ensam o glor in i en vägg. Och när man väl har någon som bryr sej, så stärks hela ens liv en rejäl aning! =)
Skönt att det iaf är mkt bättre för dej nu =)
Massa kramisar

Johanna Ryding

21 september 2012 22:42

Ja tårar får man jämnt när man inser hur man haft de. Men de blir ju bara bättre både för dig och mig ?
Love you bästa och riktiga kusin ;-)

 
Ingen bild

Martina

22 september 2012 21:19

Det är synd att vi inte bor närmare varandra... Trivs tillsammans med dig och din fina familj! Tack för idag, nu får ni ta och komma till oss snart :) Många kramar

Johanna Ryding

22 september 2012 23:58

Ja kära vän. De är väldigt tråkigt. Karlarna verkar ju också gå bra ihop. :-) Tyvärr kommer jag nog aldrig komma här ifrån med hela familjen.
Absolut vi kommer snart :-) Får se till att försöka ses mera. Massa kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards