johannaryding

Alla inlägg under september 2012

Av Johanna Ryding - 16 september 2012 19:46

Jaha ja söndagen är kommen.
Ja som sagt då helgen blev inte tråkig och trist som jag trodde...

Hade tanke på att åka och ta några dans steg i Sala igår. Men mamma hade absolut ingen tanke på de... så då fick jag väl stanna hemma...

Fick direktiv från min man att jag skulle duscha och göra mig fin för vi skulle åka iväg några timmar. Jaha så de va bara att hoppa in i duschen...
Medans jag duschade så packade han in i bilen och lite saker till barnen...

Bilen gick till mamma och pappa. Där skulle vi lämna barnen Jena hade bokat in dem där för natten. Och han hade bokat bord på restaurang di spania. Biljetter till Hamilton var också bokat.
Så först blev de tre rätters. Och Aenigma popcorn och bio.. Ja jag var proppmätt men kan inte kolla bio utan popcorn :-)
Efter detta tog vi en runda på station men nej va ju inte så kul kände ju inte någon. Men när vi var på väg ut åkte Larssons in. Så då vände vi och snackade lite skit innan vi for hem..

Idag tog vi sov morgon till elva :-)
Jag har dammsugit skurat golven och dammtorkat hela huset :-) Hann även med att rensa klart med ogräs i rabatten och på börjat min uppfräschning av mitt växthus. Innan mina barn kom hem levererade :-)

Sen en sådan här söndag passar de bra med kiosk mat så de fick de bli. Och de var väl tur att mamma och pappa kom så vi kunde hämta maten för min bil står uppe i luften.

Så ska ni få se min skörd accepterar morötter och tomater :-)
Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 14 september 2012 10:56

Ja jag säger då de. Ska nog sluta blogga från mobilen och definitivt inte i sängen... Blir mycke stav fel har jag märkt. Men tror ni förstår att jag menade Moa och inte Mohamed :-)

Fick iaf tag i buss bolaget igår så den 16oktober åker jag till Ullared :-) Så nu har jag börjat skriva en lista ;-)

Vad helgen har att bjuda på de visar sig eftersom att Jens ska hålla på med bilen. Så
de blir en helg med barnen.
Idag blir de iaf bara lek inne. De är sånt strålande väder idag. Stor sol och klar blå himmel;-)

Sen om de är någon som känner sig manad så kan den personen få komma hit och fixa fram ett rum till Moa ;-)
Trevlig helg.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 12 september 2012 22:44

Lill lördag snart slut... och de har varit en bra dag. Jag och barna började med lunch på Ikea med Evelina. Sen blev dr bus i lekparken på djäkneberget upp och ner från rutchkanan.. Så då var vi värda en fika ;-) Sen blev de mat hos mor och far. För att sen vidare på kvällens dans.. Dock vet jag inte jag kan fortsätta. Måste ju ha Mohamed mig och hon bara gall skriker hemvägen hem :-( De positiva är ju att käglor inte somnar..

Jaja får ta en funderare på de där..

Nu Har jag iaf barnvakt så jag kan åka till Ullared :-) ska bara lyckas få tag på buss bolaget för att boka en plats... får ringa hela dagen i morgon igen...

Nej nu ska jag allt sova.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 10 september 2012 13:01

Måndag idag. Bättre start på vecka får man leta efter. Nycklarna till "gamla" huset är nu inte längre i våra händer. Så jäkla skönt ska jag säga er.

I helgen har vi varit till kusinen på dop. 60Mil i bil men de gick strålande. Tog lika lång tid som de tog att åka barn fri. Men de va nog för att mamma och pappa var med. Full fart hela helgen alltså. Och idag bara slappa :-)

Vad som händer för övrigt i veckan de vet jag faktiskt inte. Mer än att jag längtar till näst kommande helg :-) Då blir de svettigt i baren tihi.

Nej gott folk. Mina barn sover så kanske att man ska göra något vettigt :-)

Hejsvejs
//Johanna

Just de någon som känner sig sugen på att vara barnvakt 15-17 oktober ? Säg till :-)

Av Johanna Ryding - 7 september 2012 10:26

Jaha fredagen är kommen. Sitter för tillfället hos far. Ska intaga lite lunch strax sen bär de av neråt när mor kommit hem från jobbet.

Vad har jag gjort i veckan då!
Ja inte speciellt mycket. De vanliga städa tvätta laga mat. Rensa ogräs gått promenader laga mat. Ja de tråkiga vanliga.

Fast i onsdags blev de ju dans jiho. Så lite ovanligt har de hänt.

Nej nu ska vi laga lite lunch.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 3 september 2012 01:17

Jaha då är vi inne på en ny vecka. Ja tids mässigt är vi de men inte mentalt. Måste ju sova och vakna först.

Igår vart de en hel dag i Stockholm på Täby park. Linedance tävlingar varvat med social dans stod på schemat. En super härlig dag med ännu mera inspiration för dans. Så nu finns de en plan haha.
Och bara för att man inte var hemma somnade Lill fröken vid nio och vaknade vid sju...

Idag är jag hemma väckte henne vid sex glad i ett par timmar och gall skrek i en.
Somnade vid tio elva. Och nu kunde man inre sova länge. Klockan är bara ett. Tack.
Men hoppas hoppas att hon somnar snart igen. Själv hann jag inte somna innan hon vaknade.

Vad denna vecka har att erbjuda de visar sig. Ska iaf ut och gå när stora killen är på dagis. Skulle behöva rensa och få ordning i källaren. Ta bort alla rabarber. Rensa ut i växthuset och börja små renovera där men det har inte växt klart där ännu. Rensa ogräs skulle också behövas.

Få hitta ett jobb skulle heller inte vara fel.

I slutet av veckan drar vi på en road tripp som jag längtat..

Nej nu hoppas jag på att få sova.

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards