johannaryding

Alla inlägg under mars 2013

Av Johanna Ryding - 16 mars 2013 20:01

God kväller!

Idag är de lördag och snart är denna dagen slut.
Vi har tagit de lugnt på förmiddagen eldat bäddat rent och gosat.

Sen va de dax för mig att äntligen åka och dansa :-) Va längesedan nu man va ute och dansade. Ja jag har ju dans en gång i veckan men att åka iväg och dansa med massor med andra dansa blandade danser och inte ha något ansvar är faktist skönt.
De va ju också extra kul när alla de som jag känner kommer fram och frågar hur mycke jag har gått ner i vikt :-D Så de syns tydligen härligt då klappar man sig på axeln och ryker upp sig och blir väldigt glad :-) Så de är bara att fortsätta med träningen fast man bara står stilla i vikt!

Innan jag åkte till denna dans så åkte jag och tvättade min bil. Å ja jag kan faktist tvätta min bil själv de är inte alltid mina bröder gör de! Fast hade vi bott i samma stad hade de fått tvätta den jämnt ;-)

Nu ska vi väl kanske titta på någon tråkig film eller gå och sova jiho :-) som jag längtat.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 14 mars 2013 09:51

God dag alla mina kära läsare!


Jaha man kanske ska bli lite duktigare på att skriva några rader om ens roliga liv. Eftersom att de är så många som är så intresserade :P


Funderar på om jag ska ta och lägga lite energi på en ny header kanske så att Moa får vara med också =) Har ju faktist två barn.


Ja vad gör jag om dagarna då. Nu var de nästan en vecka sedan jag skrev så ja de har väl hänt de vanliga. Handlat lagat mat skjusat stora killen till dagis två dar i rad. Idag blir de inge dagis för idag är de sjukstuga.

Imorgon kanske jag ska ta med mig min son och slava lite så han får tvätta min bil eftersom att han tjatar på mig att mina dörrar är så skitiga haha!


Eller om jag gör de själv på lördag innan jag åker och dansar på Lördag! Som jag ser fram emot att åka och dansa träffa massa människor och bara vara. Känns som att man är instängd i detta hus nu för tiden! Bör komma ut och träffa lite människor så man inte går i ide.


Moa har sovit snart hela veckan hela nätter (de har hon gjort länge men varit mycke knäll hit och dit på nätterna) och hon har somnat mellan sju åtta tiden. Men då vaknat vid sex tiden på morgonen men de gör mig inte alls något då jag fått sova hela natten hyfsat. Och kunnat sitta uppe och andas lite själv på kvällarna=)


Fint väder blev de idag också. Hade tankar på att ta en promenad med vagnen i dag när Elvin va på dagis och Moa skulle sova, men den idén fick jag lämna ganska fort då min man kom hem och sa att de va -20grader ut och Elvin är hemma och är sjuk.


För övrigt sitter jag hemma och håller tummarna på att jag någon gång skulle kunna få ett jobb. söker jobb varje dag är på jobb mässa. Har åkt runt till olika företag med ansökan. Så något måste de ge någon gång tycker jag!


Min träning går bra, de senaste veckorna har jag bara tränat på dvdn functional training heter den med Annica sjö och hennes karl mikael.  Dock inte varje dag men har väl gjort de 4-5ggr i veckan!

Vågen står stilla! Så ja får väl äta ännu mindre än vad jag gör och träna ännu hårdare :P


Nej nu ska jag kolla om de finns någonstans där man kan fixa en header lätt!


Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 9 mars 2013 12:17

Idag är de lördag och melodifestivalen final ikväll :-) undrar om man ska sitta hemma och kolla eller om de är någon som vill ha sällskap och titta på de?!

Igåt for vi in rn sväng till sala köpte säng mobil till Moa.
Handlade lite kvälls mat och dagens mat.
På kvällen blev de ett träninga pass då jag kunde stoppa i mig några ostbågar med gott samvete :-)

Idag har vi tagit de lugnt på morgonen. Sen gick vi ut en sväng.
Kollade till växthuset. Vill börja få ordning där nu och helst igår ;-)
Sen byggde vi en trappi snön och hackat lite is. När Moa vaknade tröttnade vi och gick in.
Så nu har jag hackat grönsaker till tacosen.
Nu tar vi de lugnt till cars filmen och leker en
stund :-)

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 6 mars 2013 10:55

Jaha då va vi redan framme på lill lördag onsdagen denna vecka!


De som har hänt sen sist jag skrev är att vi har legat hemma och varit sjuka är sjuka iaf förkylda!

Igår vart de en stillsam promenad med grannen tilla affären. Helt slut va jag när jag kom hem men de är väl inte så konstigt när man är förkyld.

Sen har jag nu tröttnat på allt skit snack. Anklagelser och nyfikenhet på facebook så nu har jag tagit bort min profil..

I morgon åker vi och söker mera jobb. Tycker de skulle vara väldigt konstigt om man inte får ett ända jobb så mycke som man sökt. Då kan man ju fundera på om de är något fel på en.
Får hålla tummarna helt enkelt.

Hejsvejs
//Johanna

Av Johanna Ryding - 3 mars 2013 20:57

Jaha då va veckans sista dag snart slut!
Veckorna går fort ibland.

Helgen har varit händelserik! Har fått en stor pojke en Elvin som blev tre år igår! Inte bara veckorna som går fort även åren!
Så igår var släkten och de närmaste vännerna här på smörgås tårta och lite tårta!
Idag kom grannen och fick lite fika också sen blev de dans i vanlig ordning en lugn och stillsam söndag!

De senare dagarna i veckan vad har hänt då?! Ja kan börja med torsdagen då åkte jag
Och Moa först till kyrkis och lekte en stund innan vi hämtade storebror på dagis! Sen blev de en snabbis till hallsta hann med lite go fika och bebis mys!
Sen for vi hem till mamma och pappa fick lite kvällsmat sen åkte jag till ikea och lämnade in mitt cv för sommar jobb sen blev de en handling bland annat till kalaset!
Sov över hos mor och far sen fick Moa stanna kvar i västerås hjälpa mormor på jobbet och en extra natt med mormor och morfar!
Så jag och Elvin åkte hem och fixade med smörgåstårta och mös!

Ja de är väl en liten snabb uppdatering!

Hejsvejs
//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards