johannaryding

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna Ryding - 5 januari 2011 17:24

Jaha onsdag igen... veckorna går fortare än vad man tror att de ska göra när man kommit till en söndag:P

 

Har jobbat idag i vanlig ordning.. Massa varor att plocka upp väldigt tungt men de är kul när de finns något att göra man är lite seg bara i slutet av dagen!

  Jens och Elvin har åkt in till storstaden de skulle göra något, vad vet jag inte riktigt så nu är de på väg hem, de skulle ta med sig lite mat hem!!

Så ja jag har varit helt själv hemma sedan jag kom hem ganska skönt faktist men väldigt tyst och lugnt börjar bli lite lång tråkigt nu faktist!

Men har ju hunnit gjort lite vettigt iaf, vattnat blommorna, stryckit de nya gardinerna som ska upp i morgon då alla jul grejer ska ner och nytt ska upp!

Känns inte som att julgardinerna har hängt länge..

Diskat har jag med gjort gått och plockat ihop massa grejer, plockat i ordning på elvins rum också fixat i ordning hans säng inför natten också!!

Så ja lite har jag väl hunnit med!

 

Ikväll blir de en sväng på cross trainerna när elvin somnat sedan blir de nog bara slapp framför tvn. Imorgon är man ledig så då blir de en hemma dag tror jag!

 

Nej nu ska jag gå och kolla om de inte kommer snart!

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 4 januari 2011 20:03

Ja idag har man jobbat hela dagen, 8-17.. Inte mycket att göra fanns de heller så de blev mycket städat och röjt, men dock inte för mycket städat mest undan plockat och rensat då vi har varit utan vatten nästan hela dagen, då de hållt på att laga vatten läcka!!

 

När jag kom hem stod maten i ugnen så de var bara att sätta sig att ta de lugnt.. Sedan blev de bad med elvin och nattning!

 

Nu blir de mys framför tvn bygglov först sedan NCIS sedan blir de nog sängen för de blir upp tidigt och jobba i morgon!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 3 januari 2011 10:24

Jaha måndag igen och tillbaka till vardagen, ledig idag helt ingen dans ännu fortfarande lite ledig, men nästa måndag är de sagt att vi ska börja igen tror jag!

De här med dansen är lite velig fram och tillbaka hela tiden, ska jag fortsätta åka till västerås och dansa eller bara dansa i heby, bara dansa i heby är lite tråkigt då man inte lär sig något själv utan bara lär ut!

Men om jag då ska fortsätta i västerås ska de bli lucky feet som jag har dansat hos i två terminer eller ska man gå tillbaka till just4fun?! som man dansat hos sedan -02 Sen man startade.. ÄR verkligen lite velig i detta, båda föreningarna är dans på onsdagar, jobbar alla onsdagar men en utav dessa till nio så kan bara åka tre gånger i månaden!

ÄR de värt eller inte!!

Ja jag velar och velar men de visar sig väl hur de blir!!

 

Igår tog vi en liten pulka tur ja vi gick inte så längt men fy fasen så jobbigt de va, jens fick för sig att vi skulle ut på en traktor väg som ej var plogad används inte på vintern, så bit vis var de snö upp till knäna.. Så ja idag mår man som man mår, skit ont i jumsken känns som att den ska knäckas hela tiden!!

Men men motion blev de iaf, så ingen cross trainer blev de igår men får nog bli de ikväll!

 

Idag skulle jag och grannen åka och storhandla var tanken men hennes grabb har dessvärre blivit sjuk=(  Så vi är hemma istället jens och micke har åkte till västerås, skulle lämna in motorcykel motorn och greja..

Så idag är jag och elvin hemma själva, elvin ligger just nu och vilar och jag sitter här!

Blir nog till att gå till affären lite senare och handla lite så vi får mat för dagen!

Imorgon blir de jobb igen!

 

Nähä kolla lite till på datorn diska lite sedan om inte elvin har vaknat och sedan leka lite med elvin!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 2 januari 2011 12:17

Go middag,, Nyårs löfte?! Ska man ha de kan man verkligen hålla de!

Jag är lite skeptisk har kunnat hålla ett nyårslöfte en gång iaf, att inte äta godis på ett år:P=)!

Duktiga lilla jag, men vad ska man dra till med nu då!?

Tänkte att man kanske skulle lova sig själv att gå lite mera på cross trainern.. Men man hinner ju inte så jäkla mycket längre jobbar man hela dagen så är man trött när man kommer hem och man har en man som vill bli av bytt från elvin ett tag.. sedan när elvin sover är man helt slut.. fast de tar ju inte lång tid av sin tid att gå ner i källaren.. men man ska göra de också!

Kanske ska dra ner på godis ätandet också!

Kanske ska köra med bara gods saker på helgerna och minst att träna två gånger i veckan!

Ja vi kan ju försöka med de!

 

Idag har vi hunnit med mycket fast de bara är mitt på dagen, bäddat rent i sängen har jag gjort, dammsugit medans elvin varit vaken vilket han tycker ät jätte roligt ska dra in dammsugaren i sladden och jagar den!

Nu sover elvin så då har vi passat på att torkat golven i hela huset och damm torkat så nu luktar de gott och är fräscht igen!

 

Vad som händer mera idag är ännu oklart.. vi ska iaf äta pizza ikväll=) Nu har jag faktist varit sugen på de länge!!

 

Nej nu ska jag iaf hänga tvätt och gå på toa innan elvin vaknar!!

 

Just de för övrigt så skulle jens gå upp med elvin i morse eftersom att jag gjorde de igår!! Då vaknar den lille rakaren klockan nio!!!

Och igår skulle han absolut upp sju!!

Vilken bus unge!!

 

Just de sedan fick vi ju trevligt besök av mor och far igår som kom och åt och var lite social även grannen och hennes pojkar kom och lekte, elvin fick ett stort smile på läpparna när han såg att hans bästa kompis kom=)!

 

Hejsvejs

//Johanna

Av Johanna Ryding - 1 januari 2011 09:40

Jaha då var det nytt år igen då, då börjar allting om från början igen!

 

Igår när jag kom hem från jobbet hade Jens tänt grillen, så jag fick bada lille Elvin och jens gick ut och grillade och fixade maten=) Blev grillad köttbit med hasselbacks potatis och bea sås. Sedan käkade vi lite banan splitt framför tvn och cirkus maximum!

När vi käkat Efterrätt kollat klart på sällskapsresan så gick vi och sov in de nya året och de var väl skönt för mig eftersom att jag skulle vara snäll att gå upp med Elvin och tror ni inte han vaknade en timme tidigare än när jens har gått upp med honom i veckan då jag har jobbat, jo då den lille ski ungen!

Men nu har jag ju iaf kommit upp i tid käkat frukost och nu ligger elvin och sover igen och jens ligger också och sover fortfarande, så nu sitter man här själv och tittar på minuten!

 

Är fasen inget bra väder idag snöar och blåser storm idag.. bäst att stanna inne kanske!!

Men tänkte att jag måste ju ta mig till affären vi lär ju ha någonting att äta idag!!

 

Jaha titta lite på tv och slappna av innan de blir full rulle igen när mina pojkar vaknar!

 

Hejsvejs

//Johanna

Ovido - Quiz & Flashcards