johannaryding

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Ny vecka!

Av Johanna Ryding - 27 maj 2013 19:59

God kväll kära läsare, alla mina fans;) Haha!


Helgen är slut vad har hänt i helgen då?! I lördags var de slapp tills de blev kalas i Enköping,

sen vart de en snabbis till Västerås och media markt! Lämnade in min mobil telefon igen samma fel igen.

Så nu har man låne telefon, jens köpte en blue ray spelare.


I söndags var de mors dag, jag tvingade mig  själv att ligga kvar tills Jens gick upp med Moa. Tycker ju att

jag kan få ligga kvar i sängen på självaste mors dag!

Sen blev jag väckt när frukosten var fram dukad, trodde på fullaste allvar att då någon hade koll på att de

var mors dag eftersom att jag fick en omelett serverad till frukost med tomat skinka och purjolök.

Super gott var de!


Tog en storstädning av huset i söndags, tvättade rent soff klädseln lyckades få mattan mycke renare också.

Sen invigde jag poolen med ett dopp, vet inte hur många grader de va men de va svalkande. Elvin ville inte

bada med mig han badade mera gärna i sin pool då hans snälla pappa hade fyllt den med varm vatten hmm..


När vi sitter och äter kvälls mat så säger min kära man! "varför flaggar alla idag, är de något speciellt?"

Hmm.. ja jag trodde du visste att de va mors dag idag, de kanske var därför jag fick sova och du gjorde

frukost åt mig?! Nej men de kunde man ju göra vilken dag som helst och påpekad att han kan göra

sådant utan att de ska vara någon speciell dag!

Ja de är ju sant, varför en speciell dag till allting för?! Man kan ju visa att man älskar varandra och

respekterar varandra varje dag!

Ja de är ju lättare att säga de än att verkligen göra de också!


Idag har vi inte gjort mycket, passade på att åkte och köpte jord och lite plantor till växthuset medans

jens var hemma!

Så nu är gurk plantor ute i växthuset, tomatplantor och kiwi plantorna! Ska ta kort på de någon dag så ni

får se hur de ser ut, inte helt klart än lite små grejer kvar men plantor är inne iaf!

Satte även in jordgubbsplantor, ja de kanske inte ska vara i växthus men har inte så mycke annat att

stoppa in och sen har jag inge bättre ställe att ha dem på!

Ja de blir nog bra, någonting växer de nog haha! just de petade in lite chili också får se hur den tar sig.

Sen har jag ju mina vindruvor också, de växer på som attan=) Glad att jag klippte ner den så pass mycket så jag kan "börja om"


Nej nu ska jag nog kolla lite andra bloggar och sen kolla klart på morgan och ola-conny sen ska jag sova hur trött som helst!


Hejsvejs

//Johanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ryding - 22 juli 2015 18:53

God kväll er. Jaha ja då befinner man sig på eckerö. Hotell Elvira. Vi tog en liten semester tur med eckerö linjen. Har gått på nya parken smart park, ja inte direkt något wao. Men barnen tyckte att det var super kul. Dock förstår jag inte vart...

Av Johanna Ryding - 16 juli 2015 11:44

God dag! Man märker verkligen att de är semester. Vi har tagit de på största allvar. Frukosten blir vid lunch tid. Bara slappar och tar dagen som den kommer. gör saker som behöver göras. Gör lite utflykter här och där. Här om dagen var vi och plo...

Av Johanna Ryding - 12 juli 2015 23:13

God kväll. Söndag är hår och snart Slut! Lika så första semester veckan. Bara två veckor kvar. Söndagen spenderades först ute hos hästarna sen åkte vi vidare till mamma och pappa. Barnen fick plättar som dom verkligen älskar, dom åt väl ungefär ...

Av Johanna Ryding - 10 juli 2015 23:02

Ja herregud. Nu var de väldigt väldigt längesedan man skrev här såg jag! Inte bra inte bra. Bildas ben är bra igen sen en månad tillbaka ca. Har varit häst och djur vakt nästan en vecka. Kul faktiskt lite att tänka på. Och så har jag och moa fått...

Av Johanna Ryding - 29 april 2015 22:15


Onsdag mitt i veckan! Men ändå slutet. Nu är de ledigt i fyra dagar ? Ska bli skönt faktiskt. Vad vi ska hitta på?! Jag ska ta dagen som den kommer. Pyssla om min häst. Försöka få växthus projektet att gå framåt. Jens ska lacka sin bil. Sen ska jag...

Ovido - Quiz & Flashcards